جوجه‌های پنگوئن امپراطور که برای اولین بار پرش از صحره را تجربه می کنند

جوجه‌های پنگوئن امپراطور که برای اولین بار از صخره یخی 50 فوتی پریدند تا اولین شنا خود را انجام دهند!

به گزارش پارسینه پلاس، هنگامی که جوجه ها حدود پنج ماهه می شوند، کلنی را ترک می کنند و به دریا می روند و معمولاً از ارتفاع حدود یک تا دو فوتی از یخ دریا وارد آب می شوند. با این حال، از زمان ظهور تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا، دانشمندان آگاه بودند که برخی از مستعمرات امپراتوری جوجه‌های خود را در قفسه‌های یخی دائمی‌تر پرورش می‌دادند و پرورش می‌دادند. اما این که چگونه این مستعمرات از قفسه های یخی پرشتاب فرود آمدند – تا به حال هرگز تأیید نشده است.

«ما گروه‌های متعددی از جوجه‌ها را دیده بودیم که در این جهت قدم می‌زدند، اما به دلیل مواج، زمین یخی و یک زمین شکاف خطرناک، نمی‌توانستیم آنها را با ماشین برفی یا پیاده دنبال کنیم. آنها به سادگی در افق ناپدید می شوند. تا زمانی که یک هواپیمای بدون سرنشین پرتاب کردم، توانستم آنها را در معرض دید قرار دهم و صخره عظیمی را که به سمت آن می رفتند ببینم.

به محض اینکه متوجه شدم آنها به لبه نزدیک می شوند، از لنز زوم قدرتمند پهپاد برای حفظ فاصله بسیار زیاد از باد استفاده کردم. می خواستم ۱۰۰ درصد مطمئن باشم که هیچ تاثیری بر رفتار آنها نداشته ام. بعد از چند باتری و چند ساعت انتظار، جوجه‌ای را تماشا کردم که تا لبه راه می‌رفت و خودش را پرتاب می‌کرد. هنگامی که اولین هواپیما پرید و بدون آسیب در اقیانوس یخ زده جنوبی فرود آمد، خیلی زود به دنبال آن رفتند و من توانستم آنقدر نزدیک شوم تا صحنه را ثبت کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا