حقایقی باورنکردنی در مورد دیوار بزرگ چین

دیوار چین سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را از سراسر دنیا جذب می‌کند و جزو شگفت انگیزترین سازه‌های جهان و البته مشهورترین‌ها است.

به گزارش سبک ایده آل، دیوار چین سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را از سراسر دنیا جذب می‌کند و جزو شگفت انگیزترین سازه‌های جهان و البته مشهورترین‌ها است. اما جدا از این همه مشهوریت، این دیوار حقایقی جالب را با خود می‌کشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

حقایقی باورنکردنی در مورد دیوار بزرگ چین

۲۱۰۰۰ کیلومتر دیوار!

دیوار چین بزرگ است، اما دقیقا چقدر؟ به طور کلی دیوار چین طولانی‌ترین سازه ساخته شده توسط انسان در جهان است. طول کل دیوار بیش از ۲۱۰۰۰ کیلومتر و دارای ارتفاع و عرض متوسط حدود شش تا هشت متر است. اعتقاد بر این است که سه تا شش ماه طول می‌کشد اگر بخواهید با قدم‌هایی معمولی در امتداد بخش اصلی دیوار قدم بزنید.

حقایقی باورنکردنی در مورد دیوار بزرگ چین

عمر دیوار چین ۲۷۰۰ سال است!

مطمئناً از شما بزرگتر است! دیوار به صورت مرحله‌ای ساخته شده است، اما مورخان تخمین می‌زنند که اولین آجرهای این در قرن هفتم قبل از میلاد گذاشته شده است. این بدان معناست که قدیمی ترین بخش‌های آن حدود ۲۷۰۰ سال قدمت دارند. حدود ۵۰۰ سال بعد، امپراتور کین شی هوانگ اولین کسی بود که چین را متحد کرد. او ساخت و ساز دیوار را با طرحی برای اتصال دیوارهای اصلی به یکدیگر ادامه داد و با گذشت زمان تا سال ۱۸۷۰ گسترش و آماده شد.

حقایقی باورنکردنی در مورد دیوار بزرگ چین

هدف از ساخت دیوار چین

در آن زمان، بهترین راه برای جلوگیری از حمله ارتش دشمن، ساختن یک دیوار بزرگ بود. بنابراین هدف از ساخت این دیوار محافظت از چین با دور نگه داشتن مهاجمان بود. مانند زمانی که در اتاق خواب خود را می‌بندید تا کسی مزاحم شما نشود. همچنین وجود این دیوار از مسیرهای تجاری محافظت و جاده‌های ورودی و خروجی چین را کنترل می‌کرد.

حقایقی باورنکردنی در مورد دیوار بزرگ چین

دیوار چین از ماه قابل دیدن است؟

شاید شنیده باشید که دیوار بزرگ را می‌توان از ماه دید، اما باید بدانید این حرف چندان درست نیست. اگرچه فضانوردان با استفاده از دوربین‌های مختلف تلاش زیادی کرده اند تا از فضا عکس‌هایی از دیوار چین بگیرند. اما تاکنون هیچ یک تایید نکرده‌اند که می‌توان آن را با چشم غیر مسلح دید.

حقایقی باورنکردنی در مورد دیوار بزرگ چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا