سفر به ویتنام؛ متفاوت‌تر از آن چیزی که فکر می‌کنید

از مناظر تماشایی کوه سام و خلیج هالونگ گرفته تا معابد و معابد مقدس و شالیزارهای برنج، ویتنام یک کشور فوق‌العاده برای سفر است. نمی‌توان انکار کرد که سفر به ویتنام، تجربه‌ای بسیار منحصربه‌فرد است

به گزارش پارسینه پلاس، کشور ویتنام از سال‌ها پیش تاکنون تغییرات زیادی کرده و گردشگری در آن به‌خوبی پیشرفت کرده است. ویتنام چیزهای زیادی برای دیدن دارد، بنابراین اگر قصد سفر به یک کشور خارجی مدیترانه‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم ویتنام را نیز در نظر بگیرید. این راهنمای سفر به شما کمک می‌کند تا سفری عالی و لذت‌بخش به ویتنام برنامه‌ریزی کنید. با ما همراه باشید.

۱. دلتای مکونگ (Mekong Delta)

دلتای مکونگ شبکه‌ای به طول ۶۰۰۰۰ کیلومتر از آبراه‌های به‌هم‌پیوسته است که سه استان ویتنامی را دربرمی گیرد و از قرن چهارم قبل از میلاد مورد استفاده قرار گرفته است. این منطقه پر از دهکده‌های کوچک، بتکده‌ها، جنگل‌های حرا، و باغ‌های پرمیوه است.

یکی از بهترین ویژگی‌های منطقه بازار داخل آب Cai Rang است که در آن میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ و خوشمزه به فروش می‌رسد. از دیگر جاذبه‌های این بخش، معبد Vinh Trang و باغ‌های سرسبز اطرافش است.

۲. هانوی (Hanoi)

قدمت پایتخت ویتنام به قرن سوم قبل از میلاد می‌رسد. گردشگران عاشق پرسه‌زدن در خیابان‌های باریک محله قدیمی هانوی هستند. در محله قدیمی هانوی تعداد زیادی فروشنده دست‌فروش فعالیت می‌کنند؛ بوی انواع غذاهای خیابانی در این محله واقعاً مسحورکننده است.

برخی از مکان‌های مناسب بازدید در این منطقه عبارت‌اند از معبد تک ستونی، ارگ امپراتوری تانگ لانگ و تئاتر عروسکی آب هانوی. برای اینکه با فضای تاریخی شهر بیشتر آشنا شوید، حتماً به موزه تاریخ بروید. هانوی همچنین پایگاه خوبی برای شرکت در تورهای چندروزه به خلیج ها لونگ است.

برای بازدید از هانوی، پایتخت تماشایی ویتنام، شما می‌توانید در سایت سفرمارکت بلیط هواپیما مناسب خود را برای سفر به این کشور به‌راحتی تهیه کنید و سفری فراموش‌نشدنی به ویتنام آغاز کنید.

۳. خلیج ها لانگ (Ha Long Bay)

این منطقه معروف بیش از ۳۰۰۰ جزیره را در خود جای داده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور است. جزایر آهکی و بلندبالای این منطقه پوشیده از جنگل‌های سرسبز هستند و توسط آب‌های زمردین احاطه شده‌اند. این منطقه در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

این مکان ۲-۳ ساعت از هانوی فاصله دارد و مسافران می‌توانند با کشتی‌ها و قایق‌های مخصوص سفری چندروزه در اطراف جزایر داشته باشیند. در طول سفر دریایی، از بازارهای داخل آب، سواحل باورنکردنی و غارهای عظیم دیدن خواهید کرد.

۴. هوی آن (Hoi An)

هوی آن بین قرن‌های ۱۵ و ۱۹ یک شهر بندری پررونق بود.  معماری این شهر به طور باورنکردنی همچنان حفظ شده است. اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی در شهر، آشپزی و غذاهای خوشمزه ویتنامی هستید، حتماً از این منطقه دیدن کنید. در اینجا یاد می‌گیرید که چگونه ماهی تازه صیدشده را همانجا طبخ کنید. این مکان همچنین به‌خاطر خیاط‌هایش معروف است، بنابراین اگر به دنبال خرید و سفارش لباس‌هایی خاص با قیمتی ارزان هستید، می‌توانند به سراغ خیاط‌های شهر بروید. اگر به شهر خود بازگشتید آنها لباس‌های شما را برایتان پست می‌کنند.

۵. ماجراجویی در ساپا (Sapa)

اینجا منطقه‌ای ایده‌آل برای کوهنوردی در شمال ویتنام است و از این لحاظ بیت مسافران بسیار محبوب است. ساپا به خاطر تپه‌های سرسبز، پوشش گیاهی خاص، مسیرهای پیاده‌روی زیبا و کوه‌های خیره‌کننده‌اش مشهور است. اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، حتماً از این منطقه دیدن کنید.

این منطقه فرهنگ بسیار اصیلی دارد، زیرا از ۸۵٪ گروه‌های اقلیت ویتنامی تشکیل شده است که لباس‌های سنتی رنگارنگ متفاوت می‌پوشند و سبک معماری خانه‌هایشان منحصر‌به‌فرد است.

۶. از پیاده‌روی رایگان در خیابان‌ها و مناظر ویتنام لذت ببرید

پیاده‌روی بهترین راه برای دیدن مناظر و جاذبه‌های مهم و ارتباط با مردم محلی است. هم هانوی و هم  HCMH ، دو شهر بزرگ و محبوب در کشور، مسیرهای مناسبی برای پیاده‌روی دارند.

۷. از تونل‌های Cu Chi دیدن کنید

طول این شبکه گسترده از تونل‌ها، نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر است. ویت کنگ در طول جنگ ویتنام از آن‌ها استفاده می‌کرد. در تورها درباره تونل‌ها و تاریخچه آنها توضیح داده می‌شود. پس از آن گردشگران می‌توانند در اطراف تونل‌ها گشت بزنند. اگر می‌خواهید ترس و وحشت جنگ ویتنام را بهتر درک کنید، حتما از این تونلها دیدن کنید.

۸. ماجراجویی در دالات

دالات در تپه‌های ارتفاعات مرکزی قرار دارد و بین گردشگرانی که می‌خواهند در هوای کوهستانی استراحت کنند و کسانی که از تفریحاتی مثل مانند صخره‌نوردی، زیپلینینگ و راپلینگ لذت می‌برند، محبوب است. دهکده‌های سنتی متعددی در تپه‌های اطراف دالات قرار دارند است که می‌توانید در آن‌ها نیز گشت بزنید.

۹. از پارک ملی Cuc Phuong دیدن کنید

در جنوب هانوی اولین پارک ملی ویتنام، Cuc Phuong قرار دارد. این مکان با مساحت ۲۲۲ کیلومتر مربع، جایگاه بیش از ۲۰۰۰ گونه درخت است. همچنین برخی از حیات وحش واقعاً کمیاب در کشور از جمله پلنگ ابری، دلاکور لنگور و اوستون سیوت در این پارک قرار گرفته است.

۱۰. بازدید از شهر هوشی مین

شهر هوشی مین که با نام سایگون نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین شهر ویتنام است و قطعاً ارزش کاوش را دارد. در این شهر شما اطلاعات مهمی از استعمار فرانسه به دست می‌آورید. هوشی مین، همچنین مقر ایالات متحده در طول جنگ ویتنام بوده است که می‌توانید در موزه بقایای جنگ بیشتر در مورد آن بیاموزید.

مانند بسیاری از شهرهای ویتنام، موتورسواران زیادی در این شهر تردد می‌کنند. در بازار بن تان نیز می‌توانید غذاهای شگفت‌انگیز ویتنامی را امتحان کنید.

۱۱. موی نه (Mui Ne)

موی نه علی‌رغم اینکه یک دهکده مخصوص ماهیگیری است، به‌خاطر فعالیت‌هایی مثل کایت‌سواری و موج‌سواری نیز در بین گردشگران محبوبیت دارد. گشت‌وگذار در تپه‌های شنی و جیپ سواری نیز در این منطقه شهرت دارد. همچنین بازدید از برج‌های Po Shanu Cham متعلق به قرن نهم را با چشم‌اندازهای زیبا از شهر ساحلی Phan Thiet از دست ندهید. Mui Ne قطعاً ارزش یک یا دو روز کاوش را دارد. آب‌وهوای خنک، مردم محلی مهمان‌نواز و غروب‌های زیبای شهر، هر گردشگری را به این منطقه جذب می‌کند.

۱۲.  پسر من را ببینید (My Son)

پسر من مجموعه‌ای از آثار به‌جامانده از آیین هندو در ویتنام است که به امپراتوری چم برمی‌گردد. شامپاها از قرن سوم تا نوزدهم بر ویتنام مرکزی حکومت می‌کردند. معابد اینجا از اهمیت تاریخی باورنکردنی برخوردارند، اما تا حد زیادی توسط جنگل‌های اطراف احاطه شده‌اند و در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌اند.

۱۳. از غارهای هانگ سون دونگ (Phong Nha-Ke Bang) دیدن کنید

هانگ سون دونگ به عنوان بزرگ‌ترین غار جهان مشهور است و در پارک ملی فونگ نها که بنگ قرار دارد. این غار توسط یک محلی در سال ۱۹۹۰ کشف شد. پس از آن بیشتر قسمت‌های آن توسط یک تیم غارنوردی بریتانیایی در سال ۲۰۰۹ کشف و شناسایی شد. از زیبایی این غار خارق‌العاده شگفت‌زده خواهید شد. ورودی غارها برای هر نفر حدود ۱۵۰۰۰۰ VND است.

۱۴. شالیزار برنج را بررسی کنید

می‌توانید معروف‌ترین شالیزارهای برنج را در دره Muong Hoa پیدا کنید. برای آشنایی با نحوه کشت و برداشت برنج و گرفتن عکس‌های جذاب از زندگی روستایی ویتنامی، حتماً از شالیزارهای برنج دیدن کنید.

بهترین زمان بازدید از ویتنام

بهترین زمان برای بازدید از ویتنام، بهار و پاییز است. شما‌ می‌توانید در بازه زمانی بهمن تا اردیبهشت و شهریور تا آبان که دمای هوا در این کشور ملایم است، از آن بازدید کنید. در این مدت دما چندان گرم نیست و بارندگی تقریباً کم است. با خرید بلیط هواپیما از safarmarket.com می‌توانید در مناسب‌ترین بازه زمانی به این کشور سفر کنید و از تماشای جاذبه‌های آن لذت ببرید.

کلام آخر

سفر به ویتنام یک ماجراجویی جذاب است که در آن می‌توانید از آشنایی با تاریخ، فرهنگ و مناظر طبیعی این کشور لذت ببرید. بازدید از معابد تاریخی ویتنام، خرید از بازارهای داخل آب، امتحان کردن غذاهای محلی ویتنامی، تماشای شالیزارها و شرکت در تفریحات مهیج، گردشگران زیادی را سالانه به این کشور جذب می‌کند. در این مقاله تلاش کردیم درباره یک سفر هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی به کشور زیبای ویتنام توضیحاتی به شما ارائه بدهیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا