طرز تهیه اسموتی دتوکس

شما می‌توانید به‌راحتی و با صرف زمانی اندک از طرز تهیه اسموتی دتوکس پیروی کنید و این نوشیدنی مفید را تهیه کنید.

به گزارش سبک ایده آل به نقل از اسنپ فود، طرز تهیه اسموتی دتوکس بسیار ساده است. شما می‌توانید به‌راحتی و با صرف زمانی اندک از طرز تهیه اسموتی دتوکس پیروی کنید و این نوشیدنی مفید را تهیه کنید. این اسموتی جزو نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار این روزهاست. این دست از اسموتی‌ها، در کنار خوش‌طعم و گوارابودن، فواید بسیاری دارد. از روی فواید این اسموتی لقب‌های فراوانی هم برای آن انتخاب کرده‌اند. برخی به آن اسموتی سم‌زدا می‌گویند و برخی به آن اسموتی لاغری. سادگی طرز تهیه اسموتی دتوکس و دم‌دست‌بودن مواد اولیه این اجازه را می‌دهد که در کوتاه‌ترین زمان آن را درست کنید.

اسموتی چیست

اسموتی شباهت‌های فراوانی به آبمیوه دارد، اما برخلاف آب‌میوه و حتی بیشتر از آب‌میوه‌های پالپ‌دار، فیبر زیادی در خود جای داده است. درواقع اسموتی را می‌توان پوره‌ی میوه نامید. اسموتی‌ها، در مقایسه با آبمیوه‌ها، مواد مغذی بیشتری دارند.

اسموتی‌ها معمولاً از میوه‌ها و سبزیجات یا صیفی‌جات یا ترکیب آن‌ها تهیه می‌شوند. با توجه به مواد مغذی فراوانی که در اسموتی‌ها به کار می‌رود بسیاری به آن لقب سوپرفود (Superfood) داده‌اند. همچنین به‌عقیده‌ی بسیاری از افراد می‌توان اسموتی‌ها را نسل جدید فست‌فودها دانست.

به‌دلیل طرز تهیه‌ی ساده‌ی اسموتی‌ها شما می‌توانید در زمانی بسیار اندک آن‌ها را تهیه کنید. همچنین وقت بسیار کمتری هم برای صرف آن به کار می‌رود. کافی است زمان تهیه و مصرف این مواد را با انواع سالاد مقایسه کنید.

اسموتی دتوکس چیست

اسموتی دتوکس یکی از بهترین انواع اسموتی است. به این اسموتی اسموتی لاغری، اسموتی سم‌زدا، آب طعم‌دار و اسموتی چربی‌سوز هم می‌گویند.

تفاوت این اسموتی دتوکس با دیگر اسموتی‌ها ترکیب‌شدن میوه و سبزی و صیفی با هم است. به‌طور معمول نسبت میوه و سبزی به‌کاررفته در اسموتی‌ها ۶۰ به ۴۰ است و برخلاف آبمیوه‌ها و حتی بسیاری از اسموتی‌ها صرفاً از میوه‌ها تهیه نمی‌شود. همین امر ارزش غذایی آن‌ها را بالا می‌برد.

ارزش غذایی اسموتی دتوکس

تنوع مواد ارزشمند غذایی به‌کاررفته در اسموتی دتوکس آن را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای تمامی افراد تبدیل می‌کند. مقدار و ارزش غذایی انواع اسموتی دتوکس با هم متفاوت است، اما به‌طور کلی این اسموتی ارزش بسیار غذایی بسیار بالا دارد. اغلب اسموتی‌ها سرشار از این مواد مغذی هستند:

  • انواع ویتامین
  • چربی
  • پروتئین
  • انواع مواد معدنی
  • فیبر
  • آنتی‌اکسیدان

فواید اسموتی دتوکس

سادگی طرز تهیه اسموتی دتوکس این امکان را به شما می‌دهد که با معمولی‌ترین مواد اولیه و صرف زمانی اندک به فواید بسیاری دست یابید. فواید کلی مصرف اسموتی دتوکس از این قرار است:

  • کاهش وزن
  • جلوگیری از سرطان
  • جلوگیری از پیری
  • سم‌زدایی از بدن و کبد
  • زیباترشدن پوست
  • بهبود گوارش
  • بهبود کارآیی مغزی
  • تقویت استخوان‌ها

اسموتی سبزیجات برای لاغری

مواد موجود در اغلب اسموتی دتوکس‌ها خاصیت چربی‌سوزی این نوشیدنی را بسیار افزایش می‌دهد. پروتئین، ویتامین، فیبر، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی در اسموتی‌ها کمک شایانی به رفع پرخوری و از بین بردن چربی و کاهش وزن می‌کنند.

اسموتی دتوکس واتر چربی سوز

اسموتی دتوکس یا همان دتوکس واتر نقش در چربی‌سوزی نقش بسیار مهمی دارد. شما با مصرف روزانه و مرتب اسموتی دتوکس می‌توانید تا حد بسیار زیادی متابولیسم بدن‌تان را افزایش دهید. افزایش متابولیسم به ازبین‌رفتن چربی‌های اضافه و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند.

اسموتی دتوکس، سرشار از ویتامین

ویتامین بسیار فراوان در اسموتی دتوکس، نه‌تنها ویتامین‌های لازم برای بدن را تأمین خواهد کرد، بر آب‌شدن چربی‌های بدن نیز بسیار کمک می‌کند. اسموتی دتوکس منبعی سرشار از ویتامین C است. این ویتامین بر آب‌شدن چربی شکمی تأثیر فراوان می‌گذارد.

اسموتی دتوکس، منبعی از چربی طبیعی

برخلاف تصور بسیاری از افراد میوه‌ها و سبزیجات مقدار درخور توجهی چربی دارند. نکته‌ی مهم اینجاست که چربی آن‌ها از نوع غیراشباع و بسیار زودهضم است. این چربی، نه‌تنها به‌هیچ وجه دستگاه گوارش و مهم‌تر از همه کبد را درگیر نمی‌کند، بر چربی‌سوزی هم تأثیر بسیاری می‌گذارد.

اسموتی دتوکس، منبعی برای تأمین فیبر مورد نیاز روزانه

بسیاری از غذاهایی که ما به‌صورت روزانه مصرف می‌کنیم فیبر چندانی ندارند. همچنین هر قدر میزان مصرف سبزی‌های برگدار در غذاهای ما کمتر باشد، فقدان فیبر هم بیشتر می‌شود. مصرف روزانه اسموتی دتوکس، نه‌تنها فیبر مورد نیاز روزانه‌ی ما را برطرف می‌کند و کمک می‌کند گوارش بهتری داشته باشیم، کمک می‌‌کند کمتر احساس گرسنگی به ما دست دهد. همچنین اسموتی دتوکس برای کسانی‌که دچار بیماری سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر هستند بسیار مناسب است.

اسموتی دتوکس و جبران پروتئین روزانه

مصرف روزانه‌ی اسموتی دتوکس تا حد بسیاسر زیادی نیاز بدن ما به پروتئین را برطرف خواهد کرد. این پروتئین بسته به ماواد به‌کاررفته در اسموتی متفاوت است، اما بسیاری از اسموتی‌ها این قابلیت را دارند که نیاز بدن به پروتئین را برطرف کنند.

اسموتی دتوکس، دشمن سرطان و پیری زودرس

اسموتی دتوکس سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست. آنتی‌اکسیدان‌ها نقش بسیار مؤثری در جلوگیری از ابتلا به سرطان و پیری زودرس دارند. ما معمولاً به‌علت استفاده‌نکردن از سبزیجات و میوه‌ها آنتی‌اکسیدان کمتری دریافت می‌کنیم. استفاده از اسموتی دتوکس می‌تواند ابتلا به بسیاری از امراض را کاهش دهد.

اسموتی دتوکس، سم‌زدای قوی

اسموتی دتوکس، به‌واسطه‌ی وجود سبزیجات و ویتامین‌ها و مواد معدنی سرشار، منبع بسیار خوبی برای سم‌زدایی و تصفیه‌ی کبد است. مصرف روزانه و مرتب اسموتی دتوکس پوست شما را درخشان‌تر و شاداب‌تر می‌کند و گوارش شما را بهبود می‌بخشد.

جلوگیری از دی‌هیدراته‌شدن

دی‌هیدراته‌شدن یا بروز کم‌آبی در بدن می‌تواند آسیب‌های فراوانی به اعضای بدن و بدنه‌ی سلول‌ها بزند. شما مصرف مرتب اسموتی دتوکس از این امر جلوگیری می‌کنید. همچنین، رسیدن آب مناسب به بدن متابولیسم بهتری ایجاد می‌کند.

طرز تهیه‌ی اسموتی دتوکس برای لاغری

شما با پیروی از طرز تهیه اسموتی دتوکس برای لاغری و مصرف مرتب و روزانه‌ی آن می‌توانید در زمانی مناسب وزن خود را کاهش دهید و چربی‌های اضافه و مضر بدن‌تان را از بین ببرید. ما در اینجا نمونه‌ای از طرز تهیه اسموتی دتوکس بسیار ساده را برایتان آورده‌ایم.

توصیه‌ی کلی ما برای طرز تهیه اسموتی دتوکس پیروی از همان فرمول ۶۰ درصد میوه و ۴۰ درصد سبزیجات است. شما می‌توانید از صیفی‌جات هم استفاده کنید.

به‌صورت کلی بهترین حالت این است که شما در طرز تهیه اسموتی دتوکس از میوه‌ها و سبزیجات فصل استفاده کنید. همچنین بهتر است مواد اولیه در طرز تهیه اسموتی دتوکس تازه باشند.

شما می‌توانید از هر فرمولی که دوست دارید در طرز تهیه اسموتی دتوکس استفاده کنید که بتوانید به طعم دلخواه‌تان برسید. شما در هر فصل میوه‌های و سبزیجات بسیاری برای به‌کاربردن در طرز تهیه اسموتی دتوکس در اختیار دارید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی دتوکس چربی سوز

  • خیار
  • لیموترش یا پرتقال
  • زنجبیل
  • برگ نعناع
  • آب و یخ

طرز تهیه اسموتی دتوکس برای لاغری

  • لیوترش یا پرتقال و خیار را برش بزنید و داخل ظرف بریزید.
  • آب و یخ را به آن اضافه کنید.
  • نعناع و زنجبیل را به آن اضافه کنید.
  • اجازه دهید به‌مدت یک ساعت در یخچال بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا