طرز تهیه اسموتی طالبی و خیار؛ نوشیدنی خنک و خوش طعم تابستانی

طرز تهیه اسموتی طالبی و خیار بسیار ساده است و نیاز به مواد اولیه زیاد و گران قیمتی ندارد. تنها با یک میکسر یا مخلوط‌کن و میوه‌هایی که در یخچال هر خانه‌ای وجود دارد، بهترین و لذیذترین دسر را درست کرده و یک میان‌وعده عالی و خوشمزه را میل کنید.

در ساعات گرم روزهای تابستانی که بدن از گرما می‌سوزد و جان یارای رسیدگی به کارهای روزانه را ندارد، درست کردن یک اسموتی ساده و در عین حال خوشمزه و پرخاصیت تا چه اندازه می‌تواند جان را تازه کرده و تک‌تک سلول‌های بدن را خنک کند.

اگر می‌پرسید که اسموتی چیست؟ در جواب می‌گوییم که اسموتی همان نوشیدنی است که روح را جلا می‌دهد و انرژی و قوای جسمانی شما را در این روزهای گرم و بلند افزایش می‌دهد.

امروز هم با یک طرز تهیه دیگر از مجموعه آموزش‌های اسنپ فود همراه شما خواهیم بود، اسموتی طالبی و خیار؛ معجونی پرخاصیت و انرژی‌زا که در گرمای تن سوز تابستان می‌چسبد.

طرز تهیه اسموتی طالبی و خیار بسیار ساده است و نیاز به مواد اولیه زیاد و گران قیمتی ندارد. تنها با یک میکسر یا مخلوط‌کن و میوه‌هایی که در یخچال هر خانه‌ای وجود دارد، بهترین و لذیذترین دسر را درست کرده و یک میان‌وعده عالی و خوشمزه را میل کنید.

اسموتی طالبی و خیار؛ نوشیدنی تابستانی خوش طعم

یکی از خوشمزه‌ترین انواع اسموتی تابستانی، اسموتی طالبی و خیار است، اسموتی بسیار لذیذ و دلچسبی که خواص فراوان دارد.

طالبی از میوه‌های پرطرف‌دار تابستانی است که به‌موجب خواص خنک‌کنندگی بالا و مزه شیرین و عطر دلپذیری که دارد، همه چه پیر و چه جوان از خوردن آن لذت می‌برند. حالا فرض کنید دسری که این میوه در آن استفاده شده باشد تا چه حد می‌تواند خوشمزه باشد.

البته توجه داشته باشید که درست کردن یک اسموتی لذیذ و عالی، مستلزم استفاده از میوه‌های تازه و باکیفیت است.

در ادامه درست‌کردن اسموتی طالبی و خیار را به دو روش متفاوت به شما آموزش می‌دهیم.

میزان کالری در هر لیوان ۹۵ کالری
زمان آماده‌سازی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه
زمان لازم برای پخت
تعداد نفرات ۲ نفر

 

طرز تهیه اسموتی طالبی و خیار

با ترکیب چند ماده ساده، خودتان را به نوشیدن یک اسموتی طالبی و خیار لذیذ مهمان کنید. با ترکیب طالبی و خیار، میوه‌هایی که به‌آسانی از هر جا می‌توان تهیه کرد، خاطره عصری دل‌انگیز و دلپذیر را برای خود به یادگار بگذارید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی طالبی و خیار

طالبی نصف یک عدد
خیار ۳ عدد
عسل یا شکر (به‌دلخواه) ۳ قاشق غذاخوری
یخ یک قالب کوچک
آب ۱ فنجان

طرز تهیه:

  • اول: طالبی را پوست گرفته و دانه‌های آن را خارج کنید. سپس طالبی را در قطعات کوچک‌تری برش زده و داخل یک نایلون زیپ‌دار بریزید و در فریزر قرار دهید.
  • دوم: خیار را نیز شسته و به‌صورت راه‌راه پوست بگیرید. آن را نیز چندتکه کرده و در فریزر قرار دهید. اجازه دهید طالبی و خیار برای ۲ ساعت در فریزر بمانند تا یخ بزنند.
  • سوم: با استفاده از مخلوط‌کن، طالبی و خیار را با هم مخلوط کرده و یک پوره خوش‌رنگ درست کنید. بعد یخ و آب و همچنین عسل یا شکر، هر کدام که بیشتر با ذائقه شما سازگار است، را نیز داخل ترکیب مخلوط‌کن اضافه کرده و دستگاه را روی دور متوسط روشن کنید.

اجازه دهید مواد کامل با هم مخلوط شوند و ترکیبی نرم و یکدست و خامه‌ای شکل درست شود. اسموتی را در لیوان‌ها ریخته و با یک برگ نعنا و برش نازکی از خیار تزیین و سرو نمایید.

طرز تهیه اسموتی طالبی؛ نعناع و خیار

یکی از پرطرف‌دارترین دستورالعمل‌های اسموتی طالبی، اسموتی طالبی، نعناع و خیار است. اگر همواره در رژیم هستید و از این رژیم‌های سخت دیگر جانی برایتان نمانده، خوردن اسموتی طالبی، نعناع و خیار را به شما توصیه می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه اسموتی طالبی، نعناع و خیار

طالبی نصف یک عدد متوسط
خیار ۲ عدد
نعنا تازه ۱۲ برگ
آب گلابی ۱ فنجان
آب لیموترش تازه ۲ قاشق غذاخوری
یخ ۴ تکه کوچک

طرز تهیه:

قبل از هر کاری نعنا را بشویید و اجازه دهید تا کامل آبکش شود. بعد آن را خرد کنید. پوست طالبی و خیار را نیز گرفته و در اندازه‌های کوچک‌تر برش بزنید.

طالبی و خیار خردشده را برای ۱ الی ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا خنک شده و یخ بزنند با این کار اسموتی شما غلظت و طعم بهتری خواهد داشت.

حالا همه مواد را با هم در مخلوط‌کن بریزید و میکس کنید. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می‌توانید دو قاشق عسل به ترکیبات اسموتی اضافه کنید تا طعم بهتری به خود بگیرید.

به همین سادگی می‌توانید یک خوردنی خوشمزه برای میان‌وعده خود آماده کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

خواص اسموتی طالبی و خیار

اسموتی طالبی و خیار یک نوشیدنی سالم و پرخاصیت بوده که به‌موجب ترکیب دو ماده اصلی طالبی و خیار، خواص بسیاری را در خود جای‌داده است.

اگر به‌سلامتی خود اهمیت می‌دهید حتماً این اسموتی را درست کرده و میل کنید، اسموتی آناناس و هلو نیز از اسموتی‌های پرخاصیتی است که بهتر است آن را در رژیم غذایی هفتگی خود قرار دهید.

در ادامه به برخی از خواص اسموتی طالبی و خیار اشاره می‌کنیم:

خنک‌کنندگی و رطوبت‌رسانی قوی

طالبی و خیار هر دو دارای آب فراوان هستند در نتیجه به بافت‌های بدن کمک می‌کنند تا آب بیشتری را جذب کرده و بدن سریع‌تر خنک شود. همچنین با منابع آب غنی که جذب بدن می‌شود روند دفع سموم سرعت می‌یابد.

کمک به کاهش وزن

نوشیدن این اسموتی باعث القای حس سیری و کاهش میل خوردن می‌شود در نتیجه برای کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

آرامش‌بخش بودن

در میان انواع اسموتی، اسموتی طالبی و خیار می‌تواند به‌عنوان یک مکمل آرامش‌بخش عمل کرده و منجر به بهبود خلق و افزایش انرژی نیز شود.

تقویت سلامت پوست

برخی از مواد موجود در اسموتی طالبی و خیار به تقویت ساختار و ظاهر پوست کمک می‌کنند و باعث روشن و نرم‌شدن آن می‌شوند. زیرا این اسموتی حاوی مقادیر بسیار زیاد ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که به تسریع در روند کلاژن‌سازی پوست کمک کرده و مانع از پیری زودرس می‌شود.

سرشار از پتاسیم

طالبی و خیار از منابع غنی پتاسیم هستند. پتاسیم یک ماده معدنی است که نقش مهمی در تنظیم فشارخون، تقویت عضلات، تقویت اعصاب و تعادل الکترولیت بدن دارد.

دارا بودن ویتامین C

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از عفونت‌ها، بهبود زخم‌ها، سلامت مو، دندان و لثه کمک می‌کند. ویتامین C همچنین به جذب آهن در بدن کمک خواهد کرد که به پیشگیری از کم‌خونی منجر می‌شود. طالبی و خیار هر دو منابع خوبی از ویتامین C هستند که با مصرف آن‌ها می‌توانید نیاز روزانه خود را به این ویتامین تأمین کنید.

داشتن ویتامین K

ویتامین K یک ویتامین ضروری است که نقش مهمی در انعقاد خون، سلامت استخوان، پروتئین‌های پلاسمای خون و بهبود پروسه التهاب دارد. این ویتامین به جلوگیری از خونریزی کمک کرده و استحکام استخوان را بالا برده و حتی خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

بنابراین با مصرف منظم اسموتی طالبی و خیار می‌توانید سلامت خود را تضمین کنید.

در این مقاله طرز تهیه اسموتی طالبی و خیار برای شما توضیح دادیم که یک نوشیدنی خوشمزه و سالم است و خیلی ساده درست می‌شود.

این اسموتی دارای اثر خنک‌کنندگی بسیار قوی است. از این رو با نوشیدن آن در این روزهای گرم، طراوت و تازگی به بدن بازمی‌گردد.

اسموتی طالبی و خیار، نوشیدنی لذیذی است که به‌راحتی در خانه آماده شده و به‌دلخواه می‌توان بستنی یا هر آبمیوه‌ای را به آن اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا