طرز تهیه اکلیل خوراکی رنگی با ژلاتین در خانه

اکلیل خوراکی برای تزیین شیرینی و کیک می باشد و شما می توانید در منزل با تنوع رنگی دلخواه این اکلیل ها را آماده کنید و انواع شیرینی و بیسکویت و کیک خود را دیزاین کنید.

به گزارش سبک ایده آل به نقل از پارسی دی، اکلیل ها در انواع و اقسام مختلف در بازار وجود دارد ولی شما می توانید به صورت خانگی و در خانه آن را تهیه کنید. اکلیل خوراکی برای تزیین شیرینی و کیک می باشد و شما می توانید در منزل با تنوع رنگی دلخواه این اکلیل ها را آماده کنید و انواع شیرینی و بیسکویت و کیک خود را دیزاین کنید. شما می توانید با اکلیل خوراکی یک دکور خیلی خاص برای تهیه کیک استفاده کنید. ریز و درشت بودن اکلیل سلیقه ای می باشد و شما می توانید در رنگ های بسیار زیبا این اکلیل ها را تهیه کنید. امروز در سبک ایده آل طرز تهیه اکلیل خوراکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم:
پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری
آب ۴ ق غذا خوری
رنگ ژله ای مایع و پودری به مقدار لازم
سینی با طلق به مقدار لازم

طرز تهیه اکلیل خوراکی:

مرحله اول

آماده سازی: دبه هر میزان پودر اکلیل که نیاز دارید، پودر ژلاتین بردارید. مثلا یک قاشق چایخوری پودر ژلاتین در نهایت یک قاشق چایخوری اکلیل به شما خواهد داد. پس ژلاتین را بر حسب نیاز بردارید. در اینجا برای هر رنگ من از ۱ ق چ پودر ژلاتین استفاده کنید. هر میزان پودر ژلاتین که استفاده کردید، به ۲ برابر آن آب احتیاج دارید. یعنی هر ۱ ق چ پودر ژلاتین نیاز به ۲ ق چ آب دارد.

مرحله دوم

بن ماری کردن: آب را روی پودر ژلاتین بریزید و با قاشق کمی مخلوط کنید و زمان دهید تا ژلاتین اسفنجی شود و آب را جذب کند. حالا ظرف را ۱ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید تا ژلاتین ذوب و یکدست شود یا ظرف را روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری شود و کاملا یکدست شود. چند لحظه صبر کنید تا از داغی بیفتد سپس رنگ دلخواه را به آن اضافه و مخلوط کنید.

مرحله سوم

خشک کردن اکلیل خوراکی: اگر تمایل دارید اکلیل ها طعم دار باشند در این مرحله میتوانید چند قطره اسانس خوراکی اضافه کنید مثلا به ظرفی که به آن رنگ زرد اضافه کردید اسانس موز یا زعفران بزنید یا چند قطره زعفران آب شده اضافه کنید. مایع را پشت یک سینی یا روی یک طلق که از لوازم تحریری خریده اید بریزید و با قاشق یا پالت آنرا صاف کنید و تا جاییکه میتوانید نازک کنید، هر چه نازکتر باشد سریع تر خشک می شود. به همین ترتیب همه رنگ ها را بریزید و صاف کنید و سینی را برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت در محیط قرار دهید تا کاملا خشک شوند. ورقه های ژلاتینی کم کم شروع به خشک شدن و جدا شدن از سینی یا طلق می کنند.

مرحله چهارم

تهیه اکلیل: ترجیحا بعد از ۴۸ ساعت، به ترتیب هر ورقه رنگی را در آسیاب بریزید و چند پالس بزنید تا پودر شود. برای اینکه کاملا پودری شود و حالت اکلیل ریز به خود بگیرد، بیشتر آسیاب کنید. هر رنگ را داخل شیشه بریزید و درب آنرا ببندید و در کابینت نگهداری کنید و برای تزیین استفاده کنید.

فوت و فن های دستور تهیه اکلیل خوراکی

برای داشتن اکلیل هفت رنگ، هفت رنگ دلخواه را آماده کنید و از هر رنگ ۱ قاشق ترکیب کنید.
برای اکلیل طلایی و نقره ای از رنگ پودری خوراکی استفاده کنید.
روی کاغذ روغنی میچسبه اصلا امتحانش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا