طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار خوش طعم و جذاب

امروز طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار بسیار خوشمزه و گوارا را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار یکی از نوشیدنی های پرخاصیت تابستانی است که از قدیم الایام مورد توجه مردم و طب سنتی بوده است. طب سنتی مصرف این نوشیدنی معجزه آسا را براس رفع عطش و گرمازدگی توصیه می کند. کبد انسان همواره در حال تولید صفرا است که می بایست از طریق روده به هضم بهتر غذا کمک کند و در نهایت دفع شود. شربت سکنجبین صفرای محبوس در کبد را خارج می نماید و از بروز مشکلات و اختلالات دستگاه گوارش جلوگیری می نماید. امروز طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار بسیار خوشمزه و گوارا را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار

سرکه ۱/۲ پیمانه
آب ۲ پیمانه
گلاب ۱ ق غذا خوری
شکر ۴ پیمانه
خیار ۲ عدد
آبلیمو یک ق مربا خوری
نعناع ۱ دسته
یخ چند تکه به میزان لازم

طرز تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار برای عطش و گرمازدگی

مرحله اول: آماده سازی نعناع

برای تهیه شربت سکنجبین با نعنا تازه و خیار ابتدا یک دسته نعنا را در ظرف آبی قرار دهید و بشویید. پس از تمیز شدن نعنا و خارج شدن گرد و غبار آن، در یک آبکش قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن آب و شکر

سپس آب را در قابلمه مناسبی بریزید و روی شعله قرار دهید. شکر را به آن اضافه نمایید. از هم زدن شکر خودداری نمایید. زیرا آغشته شدن دیواره های قابلمه به آب و شکر موجب شکرک زدن می شود. پس از حل شدن شکر و جوش آمدن آب؛ قلم موی آشپزخانه را به آبلیمو آغشته نموده و به دیواره داخلی قابلمه بکشید. این کار باعث جلوگیری از شکرک زدن خواهد شد.

مرحله سوم: افزودن سرکه و نعناع

در این مرحله سرکه و ساقه نعناع را به آب بیفزایید تا با جوشیدن شربت عطر نعناع و سرکه نیز خارج گردد. پس از قوام آمدن شربت گلاب را به شربت بیافزایید و شعله را خاموش نمایید.

مرحله چهارم: تست قوام آمدن شربت

برای تست قوام شربت یک قاشق مرباخوری از شربت را در ظرف کوچکی بریزید و در یخچال قرار دهید. پس از خنک شدن آن یک قطره از شربت را بین دو انگشت بگیرید و انگشتان خود را از هم دور نمایید. در صورتی که شربت بین انگشتان شما کش آمد. قوام لازم را دارد. در غیر اینصورت بهتر است مجددا بجوشد تا به قوام لازم برسد.

مرحله پنجم: خارج کردن نعناع از شربت سکنجبین

پس از به قوام رسیدن شربت و خاموش کردن شعله دسته نعناع را از شربت خارج نمایید. دلیل اینکه نعناع را به صورت دسته در شربت قرار می دهیم؛ آن است که به راحتی از شربت خارج گردد.

مرحله ششم: سرو شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار

پس از سرد شدن شربت دو قاشق غذا خوری از آن را در لیوان بریزید. چند تکه یخ نیز به آن بیافزایید. خیار را رنده کنید. خیار رنده شده را نیز به لیوان شربت اضافه نمایید. برای تزئین چند برگ نعناع و اسلایس خیار روی لیوان شربت سکنجبین قرار دهید.

نکات کلیدی در تهیه شربت سکنجبین با نعناع تازه و خیار خنک و خوشمزه

  1. در صورتی که شربت به قوام لازم برسد می توانید از شربت سکنجبین نعناع تازه و خیار برای مدتی در یخچال نگهداری نمایید.
  2. می توانید برای تزئین از اسلایس لیمو ترش تازه چند برگ گل محمدی نیز استفاده نمایید.
  3. افزودن تخم شربتی به شربت سکنجبین می تواند گزینه مناسبی باشد و برای رفع عطش در تابستان بسیار موثر واقع شود.
  4. برای سبز رنگ شدن شربت بنا به سلیقه خود می توانید خیار را با پوست رنده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا