طرز تهیه چیز کیک کارامل

چیز کیک کارامل یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و با عطر و طعم فوق العاده است که خیلی راحت و سریع درست می شود و به عنوان یک دسر شیک یا یک میان وعده مناسب و لذیذ به خصوص برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پارسینه پلاس، چیز کیک کارامل یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و با عطر و طعم فوق العاده است که خیلی راحت و سریع درست می شود و به عنوان یک دسر شیک یا یک میان وعده مناسب و لذیذ به خصوص برای کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک کارامل در ادامه با سایت آموزشی درنهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوئیت کاکائویی ۲۰۰ گرم
کره آب شده ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۳ قاشق چایخوری
آب سرد ۶ قاشق غذا خوری
پودر دسر کارامل ۱ بسته
شیر ۱ لیوان
پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۰۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک کارامل

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک کارامل ابتدا بیسکوئیت‌های کاکائویی را با آسیاب یا گوشتکوب برقی و یا هر وسیله دیگری کاملا پودر کنید و سپس کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کره کاملا با بیسکوئیت‌ها مخلوط شود و عطر و طعم کره به خورد بیسکوئیت‌ها برود و خمیر یکدست شود.

مرحله دوم

سپس در کف یک قالب کمربندی کیسه فریزر قرار دهید و بعد مواد را کف قالب بریزید و پخش کنید و با قاشق یا به کمک دست مواد را در کف قالب فشرده کنید و بعد به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و منسجم و سفت شود.

مرحله سوم

بعد پودر ژلاتین را در یک ظرف بریزید و مقداری آب سرد روی آن بریزید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید و سپس ظرف ژلاتین را روی بخار کتری بگیرید و به روش بن ماری کاملا حل کنید و با هم مخلوط کنید تا مایع تشکیل شده شفاف و صاف شود.

مرحله چهارم

سپس پودر کارامل را در یک ظرف بریزید و بعد مقداری شیر به آن اضافه کنید و با هم خوب مخلوط کنید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا به غلظت برسد، وقتی مخلوط کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید‌‌.

بعد پنیر خامه‌ای را در یک ظرف بریزید و خامه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت آن‌ها یکدست شود، اگر خواستید ترکیب مواد پنیری شیرین‌تر باشد چند قاشق شکر به مواد اضافه کنید و با آن‌ها مخلوط کنید.

مرحله ششم

سپس در یک ظرف مناسب مواد پنیری را بریزید و ژلاتین حل شده و مخلوط دسر کاراملی غلیظ شده را به مواد پنیری اضافه کنید و کامل با هم ترکیب کنید تا مخلوط تشکیل شده صاف و یکدست شود و بعد روی قسمت کراست بریزید تا به خورد مواد برود.

مرحله هفتم

بعد از آن قالب را به مدت ۷ تا ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مواد چیز کیک استراحت کند و خودش را بگیرد و آماده و منسجم شود، سپس چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بچینید و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید.

مرحله هشتم

بعد چند برش چیز کیک کاراملی را در ظرف مناسب بچینید و مقداری پودر کاکائو یا قهوه را روی چیز کیک بپاشید و با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو و فندق و چند برش موز و توت فرنگی تزئین کنید و به عنوان یک دسر شیک سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا