طرز تهیه کوکو مافین راحت و بی دردسر در قالب

طرز تهیه کوکو مافین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

به گزارش پارسینه پلاس، اگر دوست دارید با سیب زمینی و مرغ یک کوکو زیبا و جذاب برای مهمانی ها یا بچه ها تهیه کنید کوکو مافینی را یک بار تست کنید تا عاشق طعم و مزه آن شوید. این کوکو خوشمزه را می توانید داخل قالب های مافین ریخته و بهتر است از قالب سیلیکونی استفاده کنید تا به راحتی خارج شود و اگر قالب ندارید می توانید داخل تابه رژیمی نیز بریزید.

مواد لازم

سیب زمینی نگینی خرد شده و سرخ شده ۱ عدد بزرگ
هویج نگینی خرد شده و سرخ شده ۱ عدد بزرگ
فلفل دلمه نگینی خرد شده و سرخ شده ۱ عدد کوچک
سینه ی مرغ پخته شده و خرد شده ۲ تیکه
پنیر پیتزا ۲ ق غذا خوری
تخم مرغ ۲ عدد
زعفران دم کرده به مقدار لازم
نمک فلفل سیاه پودر سیر و آویشن به مقدار لازم

۱مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید یک سینه مرغ را با یک عدد پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه ریخته و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت از آب خارج کنید و ریش ریش یا ساطوری ریز کنید و آب مرغ را برای تهیه سوپ می توانید کنار قرار دهید.

۲مرحله دوم: سرخ کردن

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا نرم و سبک شود و بعد از تابه خارج کنید و هویج نگینی شده را نیز یک تفت دهید تا نرم شود و در انتها فلفل دلمه خرد شده را نیز داخل همان تابه تفت دهید.

۳مرحله سوم: مخلوط کردن

در ادامه داخل یک کاسه باید سیب زمینی، هویج، فلفل دلمه، مرغ و ادویه و تخم مرغ را کمی زعفران و پنیر را بریزید و مواد را خوب باهم ترکیب کنید تا یکدست شود.

۴مرحله چهارم: پخت کوکو مافین

در ادامه باید قالب های مافین را چرب کنید و مواد را داخل قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا پخته شود و بعد به دلخواه تزیین کنید اگر قالب مافین ندارید داخل تابه رژیمی هم درست کنید ، تابه را چرب کنید و مواد و بریزید و هر طرف تابه رو نیم ساعت با حرارت کم بذارید تا سرخ شود بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا