طرز تهیه کوکی آجیلی خوشمزه در خانه

طرز تهیه کوکی آجیلی بسیار ساده بوده و شما می توانید در این بخش با نحوه ساده تهیه این کوکی پر مغز و پر خاصیت آشنا شوید. این کوکی برای میان وعده بسیار مناسب است.

به گزارش سبک ایده آل به نقل ازز مجله آرگا، کوکی آجیلی یک شیرینی فوق العاده با طعم و مزه ای بی نظیر است که شما می توانید، طعمی عالی از آن را تجربه کنید. در این بخش برای شما علاقه مندان طرز تهیه کوکی آجیلی قرار داده شده است که می توانید، مطالعه کنید.

شما می توانید با طرز تهیه کوکی شیر عسلی و کوکی سوهان آشنا شوید. این کوکی ها طرز تهیه فوق العاده ساده ای داشته و شما می توانید با نحوه تهیه این نوع کوکی ها هم آشنا شوید.

کوکی آجیلی

مواد اولیه:

  • تخم مرغ: ۱ عدد
  • کره: ۲۲۰ گرم
  • شکر قهوه ای: ۲۰۰ گرم
  • پودر دارچین: نصف قاشق چای خوری
  • آرد قنادی: ۳۶۰ گرم
  • عسل: به میزان لازم
  • گردو: به میزان لازم
  • بکینگ پودر: نصف قاشق چای خوری

 

طرز تهیه کوکی آجیلی:

برای داشتن این کوکی فوق العاده و خوشمزه باید کره را در دمای محیط قرار دهید. کره را درون ظرفی ریخته و مقداری شکر قهوه ای نیز به آن اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق با یکدیگر ترکیب کرده و با استفاده از یک همزن برقی بزنید تا مواد یکدست شوند.

بعد از ترکیب شدن شکر با کره باید تخم مرغ را اضافه کنید و مجدد ترکیب نمایید. به مدت ۲ دقیقه مواد را با دور تند همزن زده و بعد از اینکه تخم مرغ ها سفید شد و تغییر رنگ داد، کافی است. بعد از اینکه بافت ترکیبات یکدست و صاف شد، باید دیگر مواد را اضافه نمایید.

در این بخش باید بکینگ پودر را به همراه دارچین ترکیب کرده و مجدد هم زده تا عطر آن بلند شود. حالا آرد را الک کرده و در دو مرحله اضافه کنید. الک کردن آرد موجب شده تا بافت بهتری داشته باشد. آرد را در این مرحله باید کم کم اضافه کنید.

کوکی آجیلی

مواد را ابتدا با قاشق ترکیب کرده و بعد با دست به خوبی ورز دهید تا شکل بگیرد و منسجم شود. برای ورز دادن بهتر این خمیر باید دست خود را به کمی روغن آغشته کنید و با نوک انگشتان خود به خوبی خمیر را ورز داده تا بافت لطیفی داشته باشد.

خمیر را درون نایلون قرار داده و زمان دهید تا کمی استراحت کند. خمیر را باید به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا کمی حجیم شود. بعد از این مرحله باید خمیر را از یخچال خارج کرده و در این مرحله از طرز تهیه کوکی آجیلی باید خمیر را صاف کنید. با وردنه خمیر را باز کرده و با چاقو برش دهید. کف سینی را چرب کرده و برش های کوکی را روی ان قرار دهید. مغز فندق، گردو، بادام و پسته را روی خمیرها قرار داده و فشار دهید.

فر را در دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید و سنی را درون فر قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه زمان دهید تا طلایی شود. بعد از سرد شدن کوکی ها عسل را با استفاده از قاشق روی آن برییزیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا