طرز تهیه کیک خامه‌ای شکلاتی ترکیه‌ای

طرز تهیه طرز تهیه کیک ترکیه ای شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

پارسی دی نوشت: کیک ها انواع و اقسام مختلفی دارد مانند همین کیک ترکیه ای شکلاتی که روش تهیه و سرو آن با دیگر کیک ها متفاوت است و یک کیک ساده و خوشمزه برای مهمانی ها می باشد. شما می توانید بدون نیاز به ابزار خاصی این کیک را تهیه کنید و خامه و گردو بین کیک تهیه کنید. برای تهیه این کیک باید از یک قالب مستطیل استفاده کنید و می توانید برای پخت از تابه دو طرفه بدون نیاز به فر نیز استفاده کنید.

مواد لازم
تخم مرغ    ۴ عدد
شکر    ۱ لیوان
روغن مایع    ۱/۲ لیوان
شیر    ۱ لیوان
پودر کاکائو    ۳ ق غذا خوری
آرد    ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر    ۱ ق غذا خوری
وانیل    نوک ق غذا خوری
خامه قنادی و موز و شکلات چیپسی    برای مواد میانی کیک

طرز تهیه کیک ترکیه ای

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد در ادامه روغن مایع و شیر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۲۰ ثانیه هم بزنید تا مواد مخلوط شود.

مرحله دوم: پخت کیک

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مواد فوق اضافه کنید تا گلوله های آرد باز شود، سپس داخل سینی فر یک کاغذ نسوز قرار دهید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و با دمای ۱۸۰ دقیقه به مدت ۲۵ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود.

مرحله سوم: برش زدن کیک

در ادامه باید یک قالب مستطیل شکل همانند عکس بالا روی کیک قرار دهید و برش بزنید و داخل قالب پیرکس قرار دهید و مابقی اطراف کیک را با دست به صورت خرده کیک در بیاورید. خامه قنادی را از قبل در دمای محیط قرار دهید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بعد یک لایه روی کیک قرار دهید و بعد موز اسلایس شده قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه کیک ترکیه ای شکلاتی

در ادامه باید کیک خرد شده را روی مواد بریزید و با دست کمی فشار دهید تا فشرده شود و بعد قالب را برای ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد برش بزنید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک ترکیه ای شکلاتی

برای پخت در فر برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

مواد کیک باید مانند ماست باشد و اگر شل بود می توانید از کمی آرد استفاده کنید.

میزان خامه به ذائقه شما دارد و می توانید مقدار آن را زیاد یا کم بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا