معجزه زیبایی و رشد مو با آب پیاز

پیاز یکی از سبزیجات که است خواص درمانی زیادی دارد. شاید ندانید آب پیاز بسیار زیاد برای های موهایتان مفید است. اگر میخواهید موهایی زیبا و درخشان داشته باشید حتما مقاله زیر را بخوانید.

به گزارش پارسینه پلاس،  در ادامه به خواص آب پیاز اشاره خواهیم کرد.

خواص آب پیاز برای مو

بسیاری از شواهد نشان می‌دهند که زمان آن فرارسیده است که پیاز گذشته از بوی تند با مشخصات دیگری نیز شناخته شود. اکنون باید بدانید که آب پیاز برای مو مفید است و می‌تواند در مراقبت از موهایتان به شما کمک کند. محققان دریافته‌اند که پیاز با خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی خود به رشد موها کمک می‌کند.

علاوه بر این پیاز  موها را سالم‌تر نگه می‌دارد. مطمئناً تنها این دو جمله باعث نمی‌شود که شما بپذیرید که پیاز برای مو خوب است و بخواهید آب این ماده بدبو اما پر خاصیت را بر روی سر خود بریزید. پس، برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

تحریک رشد مو با استفاده از آب پیاز

برای اینکه از  خواص آب پیاز برای مو آگاه شویم به مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در مجله تحویل دارو و درمان منتشر شد نگاهی می‌اندازیم. این مقاله به بررسی توانایی پیاز در بهبود رشد مو پرداخته است. در این مطالعه،  محققان شامپویی را با استفاده پیاز درست کردند. ساخت این شامپو یا به عبارت بهتر محلول رویش مو خانگی طی چند مرحله صورت گرفت.

در ابتدا محققان ۱۰۰ گرم معادل تقریباً ۳.۵ اونس پیاز را تهیه کردند. در مرحله بعد آن‌ها پیاز را برش داده و به قطعات کوچک‌تری تقسیم کردند. سپس،‌ این قطعات را داخل غذاساز ریخته و با استفاده از آن، پیاز‌ها را به‌خوبی له کردند. در قدم بعد آن‌ها آب یا عصاره پیاز را با ریختن پیاز‌های له شده بر روی یک تکه پارچه کتانی و فشردن آن، از بقیه جداسازی می‌کنند. برای استفاده از آب پیاز برای مو سر محققان عصاره آن را به میزان یک تا سه میلی‌لیتر به یک شامپوی طبیعی روغن نارگیل، کرچک و اکالیپتوس و همچنین پاک‌کننده‌ها اضافه کردند.

آن‌ها متوجه شدند که وقتی این شامپو به مدت ۵ دقیقه روی پوست بماند، سبب تحریک آن نمی‌شود. این زمان بسیار طولانی‌تر از زمانی است که شامپوی معمولی بر روی سر شما می‌ماند. علاوه بر این،‌ محققان فواید دیگری از آب پیاز برای مو را دریافتند.

اگر می‌پرسید که برای پیاز مو چی خوبه باید بگوییم که آب پیاز برای تقویت موها بسیار مناسب است. شامپویی که محققان با عصاره پیاز ساختند مواد مغذی بیشتری را در اختیار فولیکول‌های مو قرار می‌دهد و آن‌ها را به‌خوبی تغذیه می‌کند. درصورتی‌که مو و پوست سر فرد خشک باشد،‌ این شامپو می‌تواند آن‌ها را مرطوب نماید. به‌طورکلی،‌ این شامپو رشد مو را تقویت کرد. درنتیجه،  پیاز برای رشد مو گزینه بسیار مناسبی است.

خواص آب پیاز

تاثیر آب پیاز برای مشکی شدن دوباره موها

حال این سؤال پیش می‌آید که گذشته از تقویت رشد مو، آب پیاز برای مو چه خاصیتی دارد؟ بسیاری از مردم بر این باورند که آب پیاز سبب می‌شود که موهای سفید تغییر رنگ داده و دوباره به رنگ اولیه خود در آیند. در نتیجه دیگر به رنگ کردن موی سفید خود نیازی نخواهید داشت! البته درباره فواید پیاز برای سفیدی مو نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد. چراکه هیچ مدرک بررسی شده‌ای در مورد اینکه پیاز روند سفید شدن مو را معکوس می‌کند یا خیر، وجود ندارد. البته این به معنای رد این ادعا نیست. در‌ واقع تحقیقات بیشتری برای قبول یا رد تأثیر پیاز بر مشکی شدن دوباره موها، نیاز است.

بااین‌وجود، بسیاری از درمان‌های خانگی نوید می‌دهند که استفاده از آب پیاز برای مو، می‌تواند موهای خاکستری را کاهش داده و جوانی را به شما برگرداند. در واقع ایده‌ای که پشت این نوع درمان‌های خانگی وجود دارد از آنتی‌اکسیدانی به نام کاتالاز نشئت می‌گیرد. تماس مو با این آنتی‌اکسیدان که در پیاز وجود است،‌ سبب کاهش پراکسید هیدروژن در ریشه مو می‌شود. گمان می‌شود که کاهش پراکسید هیدروژن،‌ کاهش سفید شدن موها را در پی دارد.

کاهش شوره سر و تسکین خارش سر با آب پیاز
خواص ضد التهابی و ضد میکروبی پیاز چیزی است که ممکن است به رشد موهای شما کمک کند و یا سالم‌تر از قبل شود به طور خاص پیاز ممکن است به بهبود وضعیت موهای خشک یا آسیب دیده کمک کند و باعث تسکین پوست خشک و خارش سر شود.

 

افزایش حجم مو و درمان ریزش مو با آب پیاز

افرادی که از آب پیاز روی موهای خود استفاده می‌کنند ممکن است رشد موهای جدیدی را نیز تجربه کنند اما مطالعات بیشتری برای ارزیابی این پیوند باید انجام شود پزشکان و محققان میگویند احتمالاً این یک درمان قطعی و معجزه‌آسا برای ریزش مو نیست اما ممکن است تا حدودی در رفع ریزش موی جزئی تاثیرات مفید و خوبی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا