مکمل هایی که بانوان باید مصرف کنند

مکمل‌ها به بانوان کمک می کنند تا نیازهای غذایی خود را برطرف کرده و در معرض کمبود ویتامین، پروتئین و مواد معدنی قرار نگیرند.

به گزارش پارسینه پلاس به نقل از نی‌نی سایت، مکمل‌ها به بانوان کمک می کنند تا نیازهای غذایی خود را برطرف کرده و در معرض کمبود ویتامین، پروتئین و مواد معدنی قرار نگیرند. استفاده از مکمل باید کاملا تحت نظر پزشک متخصص انجام شود، در غیر این صورت ضررهای جبران ناپذیری برای سلامتی به‌دنبال خواهد داشت. اگر چند دقیقه از وقت خود را به ما اختصاص داده و مطلب پیش‌رو را مطالعه کنید، اطلاعات بسیار مفیدی درباره مکمل‌های غذایی مناسب برای زنان به‌دست خواهید آورد.

ابتدا با دلایل مصرف مکمل‌ها آشنا شویم

پیش از این‌که به مکمل‌های مناسب برای بانوان بپردازیم، بهتر است در ابتدا دلایل مصرف مکمل را بررسی کنیم. تعداد قابل‌توجهی از زنان به‌علت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب با کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مواجه بوده و سلامتی آنها در معرض خطر است. از این‌رو استفاده از مکمل‌ها به کلیه افراد و به‌ویژه بانوان توصیه می‌شود. با مراجعه به داروخانه‌هایی که تحت پوشش مراکز پخش دارو در سراسر کشور هستند، به‌آسانی می‌توانید مکمل‌های مورد نیاز خود را تهیه و مصرف کنید. مشورت با پزشک متخصص را از یاد نبرید.

زینک، بهترین مکمل برای پوست و مو

زینک یا روی یکی از مواد بسیار ضروری برای بدن است که برای ترشح به بیش از ۱۰۰ آنزیم و هورمون نیاز دارد. کمبود این ماده موجب نارسایی کبد، کاهش اشتها، ریزش مو و اختلال ایمنی در بدن می‌شود. بوقلمون، قارچ، نخود و ماست از موادغذایی حاوی زینک هستند که مصرف آنها را به بانوان و آقایان توصیه می‌کنیم. اگر این مواد غذایی را دوست ندارید یا به آنها حساسیت دارید، استفاده از مکمل‌های حاوی زینک جایگزین‌های مناسبی هستند. یکی از انواع مکمل‌هایی که مقادیر قابل‌توجهی زینک دارد، مکمل پوست و مو است. این مکمل‌ها در تقویت و رشد مو، ناخن و زیبایی پوست بسیار موثر هستند.

با مصرف مکمل‌های حاوی فیبر تناسب اندام خود را حفظ کنید

فیبر از دیگر ماده‌های لازم برای بدن بانوان است که به افراد کمک می‌کند تا فعالیت‌های بدنی راحت‌‌تری داشته باشند. همچنین باعث کاهش کلسترول شده و در کنترل قند خون موثر است. غذاهای حاوی فیبر احتمال ابتلا به سرطان را کاهش داده و به تناسب اندام نیز کمک می‌کنند.

مکمل‌های حاوی کلسیم؛ خداحافظی با پوکی استخوان

طبق مطالعات انجام شده توسط مراکز علمی معتبر دنیا، خانم‌ها چهار برابر بیشتر از آقایان در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. کلسیم به حفظ تراکم استخوان‌ها کمک کرده و دندان‌ها را محکم نگه می‌دارد. به خانم‌ها توصیه می‌شود که هنگام بارداری و پس از یائسگی از مکمل‌های حاوی کلسیم مثل مکمل استخوان و مفاصل استفاده کنند.

معرفی ویتامین‌های ضروری برای بانوان

ویتامین‌ها دسته‌بندی‌های مختلفی دارند که ازجمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین آنها برای بدن می‌توان به ویتامین‌های B، C و D اشاره کرد. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید کلاژن پوست بسیار ضروری است و به خانم‌ها توصیه می شود برای داشتن پوستی شاداب و بدون چروک، از این ویتامین‌ استفاده کنند. مرکبات و برخی مکمل‌های دارویی منبع خوبی برای تامین این ویتامین هستند.

ویتامین ب به چند گروه تقسیم می‌شود. از این رو پیشنهاد ما این است که از مکمل‌های ب کمپلکس که کلیه این گروه‌ها را دربرمی‌گیرند، استفاده شود. ویتامین B انرژی بانوان را افزایش داده و باعث تنظیم خواب و کاهش استرس می شود.

نور آفتاب منبعی غنی برای ویتامین D است. اما بسیاری از بانوان ایرانی از فقر این ویتامین رنج می‌برند. از این رو ملزم به استفاده از قرص‌های مکمل هستند. ویتامین د فواید بسیاری دارد و باعث رشد استخوان و جذب کلسیم در بدن می شود. توجه داشته باشید که حتما زیر نظر پزشک این ویتامین را مصرف کنید، زیرا مصرف بی‌رویه به اندام داخلی بدن شما آسیب می‌رساند.

مکمل آهن؛  مناسب برای بانوان کم‌خون

اغلب بانوان به‌دلیل از دست دادن خون در دوران قاعدگی، نیاز به آهن دارند. اگر دچار کم‌خونی هستید، قرص آهن گزینه بسیار خوبی برای شما است. ریزش مو و خستگی مفرط از شایع‌ترین نشانه‌های فقر آهن در بدن هستند. با انجام آزمایش‌های دوره‌ای به‌آسانی از کمبودهای بدن خود مطلع شده و با مصرف مکمل تحت نظر پزشک، این کمبودها را رفع کرده و زندگی سالم‌تری داشته باشید.

مکمل کلاژن؛ موثر در جوانسازی پوست بانوان

کلاژن‌ها از مهم‌ترین پروتئین‌های بدن هستند که وظیفه حفظ ساختار پوست و تقویت استخوان‌ها را برعهده دارند. مصرف مکمل‌های کلاژن باعث آبرسانی به پوست شده و از افزایش چین‌و‌چروک‌ها جلوگیری می‌کند. غذاهای کمی حاوی کلاژن هستند. ازاین‌رو توصیه می شود برای تامین کلاژن بدن خود از مکمل‌های آن تحت نظر پزشک استفاده کنید.

با منیزیم،‌ مشکل بی‌خوابی خود را برطرف کنید

منیزیم یکی از ماده‌های معدنی است که توجه چندانی به آن نمی‌شود. مکمل‌های منیزیم برای درمان مشکلات گوارشی، بی‌خوابی و افسردگی بسیار مناسب هستند. همچنین از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. به خانم‌ها و آقایانی که با کمبود منیزیم مواجه هستند، استفاده از مکمل‌های این ماده معدنی را پیشنهاد می‌کنیم.

مصرف مکمل برای بانوان در چه سنی مناسب است؟

رژیم غذایی سالم تاثیر قابل‌توجهی روی میزان ویتامین، پروتئین و مواد معدنی دریافتی بدن دارد، اما این مواد همیشه از طریق غذا جذب بدن ما نمی‌شوند و در بسیاری از مواقع باید به سراغ مکمل‌ها برویم. زنان مسن، زنان باردار، بانوانی که بیماری‌های خاص دارند، زنان مبتلا به اختلالات تغذیه‌ای و خانم‌هایی که رژیم‌های سخت می گیرند، نیاز به مصرف مکمل دارند. لازم به ذکر است که مکمل‌ها باید پس از یک آزمایش کلی و تحت نظارت مستقیم پزشک تجویز شوند. زیاده‌روی در مصرف هر مکمل باعث بروز مشکلات جدی خواهد شد.

خرید انواع مکمل غذایی از مراکز پخش معتبر در ایران

در این بخش تلاش کردیم تا مکمل‌های مناسب برای زنان را معرفی کرده و موارد استفاده از هر یک را شرح دهیم. با یک آزمایش ساده و مشورت پزشک، مکمل‌های مورد نیاز خود را خریداری کرده و سلامتی و ایمنی بدنتان را افزایش دهید. به‌یاد داشته باشید با وجود مکمل‌های تقلبی در بازار، حتما برای تهیه انواع مکمل‌های موردنیاز با پزشک مشورت کرده و از مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها خریدتان را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا