میلک شیک شاتوت، دسر خنک و خوشمزه تابستانی

میلک شیک شاتوت یک نوشیدنی خوشمزه و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. این نوشیدنی به عنوان یک نوشیدنی خنک‌کننده در روزهای گرم تابستان و همچنین یک دسر سرد در مهمانی‌ها و جشن‌ها است.

به گزارش سبک ایده آل،  میلک شیک شاتوت یکی از انواع نوشیدنی‌های خوشمزه و دلچسب است که خیلی راحت و سریع به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی آماده و درست می‌شود و در روزهای گرم طرفداران زیادی دارد همچنین برای پذیرایی بسیار شیک و مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه میلک شیک شاتوت در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
شاتوت ۱ پیمانه
یخ قالبی ۸ عدد
بستنی سنتی یا وانیلی ۸ اسکوپ
بستنی شکلاتی ۴ اسکوپ
موز حلقه شده برای تزئین ۱ عدد

میلک شیک شاتوت

طرز تهیه میلک شیک شاتوت

مرحله ۱: آماده‌سازی و یخ‌زدایی شاتوت‌ها
برای طرز تهیه میلک شیک شاتوت ابتدا شاتوت‌ها را تمیز بشورید و داخل سبد قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود سپس شاتوت‌ها را داخل ظرفی بریزید و در فریزر به مدت یک تا دو ساعت قرار دهید تا کاملاً یخ بزنند و بعد از آن از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید.

مرحله ۲: مخلوط کردن شاتوت‌ها و یخ با بستنی
سپس مقداری یخ قالبی کوچک و یا یخ خرد شده را به آن‌ها اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید تا یخ‌ها خورد شوند و با شاتوت‌ها ترکیب شوند بعد مقداری بستنی سنتی به مواد اضافه کنید و چند پالس با هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شوند.

آشنایی با ۱۱ خاصیت باور نکردنی شاه توت

در مورد شاه توت چه می دانید ؟ خواص شاه توت آنقدر زیاد است که شما حتی فکر آن را نمی توانید بکنید از خاصیت ضد سرطانی گرفته تا کاهش سطح کلسترول، کمک به…

مرحله ۳: تنوع بستنی و افزودن سس کارامل یا شربت
با سلیقه و به دلخواه خودتان می‌توانید به جای بستنی سنتی از بستنی وانیلی یا هر بستنی دیگری با طعم دلخواه استفاده کنید بعد مقداری سس کارامل یا شربت شاتوت روی مواد بریزید و دوباره با هم مخلوط کنید تا شربت به خورد مواد برود و شیرین شود.

مرحله ۴: اضافه کردن عسل یا شکر به مخلوط مواد
با توجه به ذائقه به دلخواه خودتان می‌توانید مقداری عسل و یا شکر را نیز به مخلوط مواد اضافه کنید تا طعم آن شیرین‌تر شود بعد اگر غلظت مواد زیاد بود و مخلوط سفت شده بود می‌توانید از مقداری شیر استفاده کنید و روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه میلک شیک شاتوت

مرحله ۵: ریختن مخلوط در لیوان‌ها
سپس داخل لیوان‌های مناسب سرو با اسکوپ مقداری بستنی سنتی یا وانیلی و یا بستنی با طعم شاتوت و توت فرنگی قرار دهید و بعد مقداری هم بستنی شکلاتی روی آن‌ها بگذارید و سپس مخلوط مواد را روی بستنی‌ها بریزید تا لیوان‌ها پر شود.

مرحله ۶: تزئین و سرو میلک شیک شاتوت
بعد روی مخلوط داخل لیوان‌ها ۲ تا ۳ شاتوت قرار دهید و تزئین کنید، همچنین چند برش حلقه‌ای موز هم روی لیوان‌ها بچینید و این نوشیدنی خنک و دلچسب و گوارا را در روزهای گرم برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با مقداری شیرینی تازه سرو کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا