دلایل چاقی زنان پس از ازدواج

یک ضرب المثل جالب وجود دارد که می گوید زنان بعد از ازدواج چاق می شوند و مردان هم بعد از طلاق! اما جدا از شوخی، حدود ۹۰ درصد از زنان بعد از ازدواج کردن و زندگی متاهلی، چاق و دچار اضافه وزن می شوند. دلیل آن چیست؟

به گزارش پارسینه پلاس، درست است که چاق شدن یک پدیده خجالت آور نیست اما سلامت جسمانی فرد و تناسب اندام را به هم می ریزد. به خصوص زمانی که خانم ها می خواهند باردار شوند و باز هم وزن زیادی را متحمل می شوند.

چرا زنان بعد از ازدواج چاق می‌شوند/مراقب وزنت باش!

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، هم زنان و هم مردان بعد از گذشت ۵ سال از زندگی مشترک خود، ممکن است تا ده کیلوگرم اضافه وزن پیدا کنند. اما چاقی زنان در این میان بیشتر مشهود است. در ادامه با دلایل بیشتری که باعث چاقی زنان بعد از ازدواج می شود، آشنا خواهید شد.

چرا زنان بعد از ازدواج چاق می‌شوند/مراقب وزنت باش!

۱. افزایش تعدد رفت و آمد به دورهمی و میهمانی

قاعدتا طبیعی است که افراد بعد از ازدواج کردن، مدام رفت و آمد داشته باشند و به مهمانی های مختلف دعوت شوند. همین دورهمی رفتن و چشیدن طعم های مختلف خوراکی و غذا و خوردن تمام وعده ها، باعث افزایش وزن می شود. همجنین اگر در این دورهمی افرادی خوش خوراک وجود داشته باشند و بخواهند زیاد غذا بخورند. در چنین حالتی ممکن است با افزایش تعداد دفعات، افراد بیشتر از قبل دچار اضافه وزن شوند.

چرا زنان بعد از ازدواج چاق می‌شوند/مراقب وزنت باش!

۲. هوس خوردن خوراکی خوشمزه بعد از رابطه جنسی

معمولا بعد از انجام رابطه جنسی، افراد زیادی هوس خوراکی های خوشمزه و خوش طعم می کنند. در چنین حالتی برای آن ها سخت است که جلوی خود را بگیرند. انجام رابطه جنسی انرژی زیادی از افراد می گیرد. به همین دلیل ممکن است خانم ها و آقایان تصمیم بگیرند که بعد از ازدواج و انجام رابطه جنسی، نوشیدنی های خوشمزه و مقوی یا حجم زیادی از خوراکی و غذا را تجربه کنند. محققان توصیه می کنند بعد از انجام رابطه چنسی، برخی تمرینات اساسی را انجام دهید تا از افزایش پرخوری جلوگیری کنید.

چرا زنان بعد از ازدواج چاق می‌شوند/مراقب وزنت باش!

۳. بالا رفتن میزان استرس

زندگی متاهلی به اندازه کافی استرس خودش را دارد و باعث پر خوری و در عین حال بی خیال شدن نسبت به خوراکی و غذا می شود. بالا رفتن استرس و نگرانی باعث می شود برخی افراد حجم بیشتری از غذا را بخورند. همچنین استرس داشتن باعث می شود که میزان متابولیسم بدن افراد افزایس پیدا کند‌. بالا رفتن میزان متابولیسم سوخت و ساز بدن را افزایش داده و فرد زود به زود گرسنه می شود.

منبع: نی نی بان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا