کدام نژاد گربه برای نگهداری در آپارتمان مناسبه؟

برخی از حیوانات خانگی سازگاری خوبی با آپارتمان نشینی ندارند؛ گربه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از ما تصور می کنیم که جثه کوچک گربه ها آنها را به گزینه ای مناسب برای نگهداری در آپارتمان تبدیل می کند.

برخی از نژادهای گربه موجودات بیش فعالی هستند و برای دویدن و بازی به فضای بزرگ نیاز دارند. برخی دیگر نیز پرسروصدا هستند و شلوغی آنها ممکن است موجب آزار و اذیت همسایگان شود. بنابراین باید گربه ای را به سرپرستی بگیرید که با شرایط زندگی های آپارتمانی سازگار باشد. در ادامه با معرفی بهترین نژادهای گربه برای نگهداری در آپارتمان با راهنماتو همراه باشید:

۱- پرشین

وزن: ۳ تا ۵ کیلوگرم

طول بدن: ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر

طول عمر: ۱۰ تا ۱۵ سال

خلق و خو: ساکت و مطیع

گربه پرشین کت یا گربه ایرانی یکی از محبوب ترین نژادهای گربه در دنیاست که خلق و خوی آرامش این گربه دوست داشتنی را به گزینه مناسبی برای نگهداری در آپارتمان تبدیل کرده است. گربه‌های پرشین مانند سایر نژادهای گربه نمی پرند و از دیوار بالا نمی روند و ترجیح می دهند مدت طولانی روی کاناپه دراز بکشند و استراحت کنند. این گربه یک دوست صمیمی، فداکار و شیرین برای شما خواهد بود. گربه پرشین موهایی بلند، ضخیم و براق با بافتی زیبا دارد که سراسر بدنش را فراگرفته است.


۲- اگزوتیک مو کوتاه

وزن: ۳.۵ تا ۶ کیلوگرم

طول بدن: ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر

طول عمر: ۱۲ تا ۱۵ سال

خلق و خو: آرام، مهربان

اگر به گربه پرشین علاقه دارید، اما نمی توانید با بلندی موهایش کنار بیایید، می توانید سرپرستی یک گربه اگزوتیک مو کوتاه را بر عهده بگیرید. این گربه دو رگه که به پرشین تنبل نیز معروف است، ساختار بدنش را از گربه پرشین به ارث برده است و موهای کوتاهش را مدیون نژاد موکوتاه آمریکاییست. گربه اگزوتیک مو کوتاه بسیار مهربان است و اغلب آرام و بی سروصداست. همین ویژگی آن را به گزینه مناسبی برای نگهداری در آپارتمان تبدیل کرده است. این گربه دوست دارد همیشه مورد توجه باشد و از کم محلی بیزار است.


۳- مو کوتاه آمریکایی

وزن: ۳ تا ۵ کیلوگرم

طول بدن: ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر

طول عمر: ۱۵ تا ۲۰ سال

خلق و خو: آرام و سازگار

گربه های مو کوتاه آمریکایی موجودات آرام و خوش اخلاقی هستند که با هر محیطی به راحتی سازگار می شوند. این نژاد گربه هایی باهوش، علاقه مند به انجام بازی های خلاقانه و معماهای پیچیده هستند و بخوبی با انسان ها ارتباط برقرار می کنند. آنها ماهیتی اجتماعی دارند و اگر بخوبی تربیت شود، به یک شکارچی ماهر تبدیل می شود. این گربه ها علاوه بر ظاهر زیبا ویژگی های رفتاری منحصر بفردی دارند که آن ها را تبدیل به یکی از محبوب ترین نژاد ها بین گربه های خانگی کرده است.


۴- راشن بلو

وزن: ۳ تا ۷ کیلوگرم

طول بدن: ۳۸ تا ۴۵ سانتی متر

طول عمر: ۱۰ تا ۱۵ سال

خلق و خو: آرام و مهربان

گربه های راشن بلو، موجوداتی آرام، خونسرد و مهربان هستند. این گربه ها عاشق بازی کردن هستند و تنها زمانی که با افراد جدید روبرو می شوند، جنبه خجالتی آنها نمایان می شود. آنها گربه هایی حساس و خواهان توجه هستند و به راحتی با کودکان ارتباط برقرار می کنند. گربه راشن بلو به راحتی خود را در خانه سرگرم می کند و اهل خرابکاری نیست. خرید گربه راشن بلو برای افرادی که به دنبال یک حیوان خانگی آرام، ساکت، کم دردسر و باهوش هستند، پیشنهاد مناسبی است.


۵- اسفینکس

وزن: ۳ تا ۵ کیلوگرم

طول بدن: ۱۹ تا ۲۵ سانتی متر

طول عمر: ۹ تا ۱۵ سال

خلق و خو: پرانرژی و مهربان

گربه اسفینکس یا بی مو برای افرادی که نمی خواهند با موهای حیوان خانگی خود بر روی فرش و مبل روبرو شوند، انتخاب مناسبی است. این گربه در کنار ظاهر اشرافی، بسیار بازیگوش و دوست داشتنی است و گاهی شبیه سگ ها رفتار می کند. آنها عاشق دراز کشیدن در آفتاب و گرم کردن خود هستند و ورزش و بازی در خون آنهاست. از آنجایی که گربه های اسفینکس هیچ خزی برای جذب چربی های بدن خود ندارند، پوست آن‌ها، برای حفظ تعادل چربی جلوگیری از بروز مشکلات پوستی و ایجاد لکه‌های چرب روی وسایل خانه، باید مرتباً تمیز شود.


۶- رگدال

وزن: ۴.۵ تا ۹ کیلوگرم

طول بدن: ۲۳ تا ۳۳ سانتی متر

طول عمر: ۱۳ تا ۱۵ سال

خلق و خو: آرام و سازگار

گربه های رگدال موجودات بسیار مهربان و آرامی هستند که عاشق نوازش اند. آنها چشمان آبی خیره کننده ای داشته و علاقه زیادی به در آغوش گرفتن دارند. بغل کردن این گربه ها آنقدر آنها را خوشحال می کند که مانند یک عروسک پارچه ای نرم روی زمین ولو می شوند. نام گذاری آنها به رگدال (عروسک پارچه ای) نیز به همین علت است. گربه های رگدال موجوداتی بسیار احساساتی هستند و به بازی و فعالیت های خانوادگی علاقه زیادی دارند.


۷- مو کوتاه بریتانیایی

وزن: ۳.۵ تا ۹.۵ کیلوگرم

طول بدن: ۳۵ تا ۴۵ سانتی متر

طول عمر: ۱۵ تا ۱۸ سال

خلق و خو: ساکت و آرام

گربه های مو کوتاه بریتانیایی موجوداتی بسیار آرام و بی صدا با موهایی کوتاه و بسیار متراکم هستند که استراحت در خانه را به پیاده روی و جنب و جوش ترجیح می دهند. آنها به نوازش علاقه دارند، اما دوست ندارند زیاد در آغوش گرفته شوند. گربه های بریتانیایی از بازی با کودکان لذت می برند و رفتار خوبی را حیوانات خانگی از جمله ی دیگر گربه ها دارند.


۸- بیرمن

وزن: ۲ تا ۶ کیلوگرم

طول بدن: ۳۸ تا ۴۶ سانتی متر

طول عمر: ۱۲ تا ۱۶ سال

خلق و خو: با محبت و اجتماعی

بیرمن یکی از زیباترین نژادهای گربه است که چشمانی به رنگ آبی روشن و پوششی ابریشمی دارد. این گربه ها بسیار آرام، مطیع و کنجکاو هستند و از نوازش کردن لذت می برند. گربه های بیرمن صدای بسیار آرام و لطیفی دارند که در هنگام گرسنگی و نیاز به توجه، با استفاده از صدای ملایمی سرپرست خود را صدا می زنند. آنها با افراد خانواده رفتاری محبت آمیز دارند و از هوش بالایی برخودارند.

۵ دیدگاه

    1. دروغ چرا همه خوبن .. من خودم یه پیشی خیابونی دارم خیلی دوسش دارم . اندازه تمام دنیا . هیچ آزاری هم به همسایه ها نمی رسونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا