معرفی شاسی بلند جدید «فاو بستیون T90»+عکس

گزینه جدید واردات به ایران، شاسی بلند جدید «فاو بستیون T90» معرفی شد.

به گزارش سبک ایده آل به نقل از چرخان، برند بستیون متعلق به شرکت چینی فاو شاسی‌بلند کامپکت جدید T90 را معرفی کرده است. این خودرو در یک مدل پایه با شش پکیج سفارشی عرضه می‌شود و بین ۱۰۰ هزار یوآن معادل ۱۳,۸۰۰ دلار تا ۱۴۷ هزار یوآن معادل ۲۰,۳۰۰ دلار قیمت دارد. T90 بر اساس پلت‌فرم جدید A2 ساخته شده و از زبان طراحی جدیدی استفاده می‌کند که شباهت زیادی به فیس‌لیفت T77 و T99 دارد. در جلوی خودرو از عناصر افقی زیادی استفاده شده و چراغ‌های دوقسمتی به شکل هوشمندانه‌ای در طرفین سپر جای گرفته‌اند.

مهم‌ترین ویژگی قسمت جانبی T90 خط کمر است که به سمت بالا حرکت کرده و به لچکی مثلثی انتهای پنجره‌ها رسیده است. در عقب خودرو هم شاهد نمای ساده‌ای با چراغ سراسری و دو سر اگزوز تزئینی در طرفین سپر هستیم. این کراس‌اوور جدید چینی ۴,۷۱۸ میلی‌متر طول، ۱,۸۸۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۱۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با ۲,۷۷۲ میلی‌متر است.

T90 در داخل نیز از زبان طراحی جدیدی استفاده می‌کند که شبیه خودروهای الکتریکی ساده به نظر می‌رسد. در اینجا شاهد یک نمایشگر لمسی عمودی ۱۲.۶ اینچی و صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی LCD به همراه هدآپ دیسپلی ۹.۶ اینچی هستیم. ازجمله تجهیزات و امکانات استاندارد این خودرو هم می‌توان به ایربگ‌های جانبی جلو و پرده‌ای جلو و عقب، سیستم پارک خودکار، سیستم پایش باد تایرها، رادار دنده‌عقب، کروز کنترل، اتصال تلفن همراه، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه با دریچه‌های عقب اشاره کرد.

بستیون T90 با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری توربو و ۲ لیتری توربو به بازار عرضه می‌شود. موتور اول ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد. موتور هم با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود. با توجه به اینکه در کشورمان گروه بهمن قصد مونتاژ کراس‌اوور بستیون T77 را دارد، این مدل جدید T90 هم می‌تواند یکی از گزینه‌های عرضه در ایران به‌صورت وارداتی یا مونتاژی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا