روش های فوری برای درمان سیاهی پشت گردن

در این مطلب قرار است شما را با درمان سیاهی پشت گردن آشنا کنیم و روش های خوبی برای این مشکل به شما پیشنهاد خواهیم داد. برای دریافت اطلاعات بیش تر در این زمینه همراه ما باشید.

آرگا نوشت: پشت گردن می تواند به دلایل متفاوتی رنگ بد به خود بگیرد. در واقع این بخش از بدن نشانه ای از تمیز بودن فرد می باشد و می تواند روی ظاهر شما تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. اگر گردن شما به دلایل بسیار متفاوتی سیاه شده است در ادامه می توانید درمان سیاهی پشت گردن را مشاهده کنید و اطلاعاتی در مورد آن ها کسب نمایید.

 

روش های درمان سیاهی پشت گردن

گردن و تمیزی ان می تواند بر روی زیبایی فرد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد از این رو نیاز است تا یک سری اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید. در واقع این حالت زمانی ایجاد می شود که پوست گردن شما تیره تر از سایر بخش های پوستی شما باشد. البته این تغییر رنگ گاها می تواند با خود نگرانی های شدیدی را به همراه داشته باشد و باید بدانید که این مشکل واگیر دار نمی باشد و تنها در برخی از شرایط امکان دارد نشانه ای از بیماری های پوستی و جدی باشد که در این صورت باید به متخصص مراجعه شود.

از دیگر دلایل ایجاد این مشکلات این است که شما بیش از حد در معرض نور خورشید قرار گرفته اید و دلایل دیگر این امر عبارت است از :

  • دیابت
  • ژنتیک
  • سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • عدم رعایت بهداشت
  • کاهش وزن سریع
  • افزایش وزن ناگهانی
  • اختلالات هورمونی
  • بیماری های پوستی

حال که با علل سیاهی دور گردن آشنا شدید در ادامه روش های درمان پزشکی و خانگی آن را برای ما بررسی می کنیم.

لایه برداری

ساده ترین روش های درمان سیاهی پشت گردن استفاده از عمل لایه برداری می باشد و استفاده از این روش شما می توانید سلول های مرده پوستی خود را برداشته و به شادابی پوست خود کمک نماید. باید بدانید که این عمل از طریق اقدامات گوناگونی انجام خواهد شد.

دارو های خوراکی

با استفاده از برخی از قرص ها یا مواد دیگر می توانید بیماری پوستی خود را درمان کرده و سیاهی دور گردن خود را که بر اثر آن ایجاد شده است را از بین ببرید.

لایه برداری شیمیایی

دلیل بیش از تکنیک های خاص و مواد خاصی استفاده می شود که به شما کمک می کند تا بتوانید پوست مرده خود را از بین ببرید و پوست را شاداب تر نمایید.

درمان های لیزری

از دیگر گزینه های درمان سیاهی پشت گردن می توان به درمان های لیزری استفاده کرد در واقع لیزر درمانی از پرتو های نور خاصی استفاده می کند تا شاهد تغییرات پوست شما را کاهش داده و سلول های پوستی جدید برای تان خواهد ساخت.

پماد ها و کرم ها

استفاده از برخی از پماد ها و کرم های مخصوص به دارا بودن مواد مناسب می تواند منجر به روشن کردن پوست شما شوند و همچنین به شما کمک می کند تا بتواند سالم تر بماند.

 

استفاده از روش های خانگی

اگر دوست ندارید از روش های پزشکی استفاده کنید می توانید از روش های خانگی برای درمان سیاهی پشت گردن خود کمک بگیرید‌ و این درمان ها عبارت اند از :

  • شستشوی روزانه پوست تیره شده به همراه آب و صابون
  • استفاده از لایه بردار و اسکراب ها
  • استفاده از ضدآفتاب در قسمت هایی که در مرکز تابش خورشید می باشند.
  • استفاده از مواد غذایی تازه و سبزیجات و میوه ها

معرفی چند ماسک برای روشن تر شدن پوست گردن

اگر شما هم به تیرگی بزرگ کردن مبتلا شده باید بدانید که استفاده از ماسک های طبیعی می تواند به روشن تر شدن پوست گردن شما کمک کرده و این مشکل را از بین خواهد برد. در ادامه چند ماسک برای درمان این مشکل به شما معرفی خواهیم کرد.

آلوئه ورا

آلوورا یکی از گیاهان پرکاربرد و محبوبی می باشد که می تواند به روشن شدن پوست بدن کمک کرده و اگر می خواهید سیاهی دور گردن خود را از بین ببرید استفاده از ماسک آلوئه ورا بسیار ساده و راحت می باشد و کافی است مقداری از ژل آن گیاه را روی ناحیه سیاه شده بمالید و کمی ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست گردن شما بماند و بعد پوست خود را با استفاده از آب بشویید. استفاده از این کار روزانه بسیار مفید بوده و می تواند سیاهی گردن شما را از بین ببرد.

ماسک‌ خیار

خیار نیز یکی از گیاهان مناسب برای روشن سازی و مرطوب کردن پوست می باشد از این رو شما می توانید با استفاده از آن سلول های مرده پوست خود را از بین برده و به درخشان تر شدن آن ها کمک کنید. برای این کار کافی است یک عدد خیار را رنده کرده و آن را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان بماند بعد می توانید پوست خود را با استفاده از اب و صابون بشویید.

آب لیمو

لیمو دارای ماده به نام اسید سیتریک می باشد زیرا این ماده می تواند به روشن تر شدن پوست کمک نماید از این رو یکی از سفید کننده های بسیار طبیعی به حساب می آید و علاوه بر آن با وجود داشتن ویتامین c می توانید به زیبا تر و شفاف تر شدن پوست خود کمک کنید‌ یادتان باشد که استفاده روزانه از این روش بسیار ساده و راحت می باشد و کافی است مقداری از اب لیمو را روی گردن خود بزنید.

ماسک‌جوش شیرین

جوش شیرین یکی از اسکراب های بسیار طبیعی به حساب  می اید و می تواند در لایه برداری بسیار موفق تر از سایر مواد عمل کند. استفاده از ماسک جوش شیرین بسیار ساده می باشد و شما می توانید با استفاده از یک قاشق غذاخوری نمک و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و همچنین یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و ترکیب آن ها پوست گردن خود را سفیدتر نمایید. این ماسک حداقل ۲۰ دقیقه باید روی پوست شما بماند تا بتواند تاثیرات خود را اعمال کند.

نکات مهم

یک سری از نکات هستند که شما با استفاده از آن ها می توانید از بروز سیاهی پشت گردن پیشگیری کنید و همچنین باید بدانید که استفاده از توصیه های زیر می تواند برای رژیم غذایی شما نیز بسیار مفید باشد.

  • به جای استفاده از کربوهیدرات های تصفیه شده از غذا های غلات کامل استفاده کنید.
  • استفاده از غذا های فیبردار مانند سبزیجات و میوه ها را از یاد نبرید.
  • سعی کنید میان وعده های غذایی شما دارای چربی های اشباع نباشند.
  • به جای استفاده از شیر کامل از شیر کم چرب و بدون چربی استفاده کنید.
  • سعی کنید میان وعده های غذایی شما دارای چربی بسیار کمی باشند.
  • در طی روز آب زیادی بنوشید.
  • سعی کنید روزانه حداقل به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید.
  • استرس و  اضطراب خود را مدیریت نمایید.
  • اگر دارای مشکلات خاصی هستید باید ابتدا سعی کنید آن ها را برطرف نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا