پولدارترین زن خانه دار دنیا؛ مارتا هلن چطوری ثروتمند شد؟

با خواندن این مطلب متوجه می شوید که تصور اینکه زنان خانه دار، راهی برای ثروتمند شدن و کسب درآمد ندارند، کاملا اشتباه است.

به گزارش سبک ایده آل، چرا زنان کمتر به عنوان میلیونرها و سرمایه‌گذاران بزرگ شناخته می‌شوند؟ معمولاً به نظر می‌رسد که زنان خانه‌دار نمی‌توانند به ثروت فراوان دست یابند، اما مارتا هلن کستیرا نشان داد که این ایده اشتباه است. او به عنوان یکی از پولدارترین زنان خانه دار دنیا، میتواند دلیلی باشد برای ایجاد انگیزه و حرکت رو به پیشرفت در تمام شما زنان قدرتمند خانه دار؛ کافیست با دقت این بخش از را تا انتها دنبال کنید.

پولدارترین زن خانه دار

مارتا هلن کستیرا، پولدارترین زن خانه دار دنیا کیست؟

مارتا، یک زن مسن (با سلامتی خوب)، عاشقانه از مادرش یاد گرفت و ارزش زحمات والدینش را می‌داند. مارتا کستیرا که به عنوان یک سرمایه‌گذار موفق شناخته می‌شود، شبانه‌روز بیش از ۴ ساعت نمی‌خوابد و تصمیم گرفته است تا به طراحی و دکوراسیون سفره‌های غذا تمرکز کند

.Martha به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان خانه‌دار ساکن آمریکا شناخته می‌شود. او یک متخصص در هنرهای خانه‌داری است و توانسته است شرایط مالی خوبی را برای خانواده‌اش فراهم کند.

کودکی و دوران تلاش والدین مارتا هلن کستیرا

زندگی مارتا هلن کستیرا به خوبی پیش نمی‌رفت و آنها سال‌ها در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کردند، تا زمانی که پدر خانواده پس از چند سال تلاش، توانست یک خانه را در یکی از شهرهای همان ایالت خریداری کند.

در خانواده او، مادر فقط مشغول پختن غذا، نان، کیک و دوختن لباس بود و با این کارها تلاش می‌کرد به اقتصاد خانواده کمک کند تا نیازی به خرید نان یا لباس دیگر نداشته باشند. والدین مارتا به اصول اخلاقی سخت کوشی پایبند بودند. از کودکی، مادرش به او آموخت که چگونه آشپزی کند و همچنین مارتا با رشد کردن، هنر حسابداری را در کنار کارهای خانه‌داری به خوبی فراگرفت.

داستان پولدار شدن

تجربه زندگی با پدربزرگ و مادربزرگ

با توجه به ضرورت‌هایی که وجود داشت، او هر سال بخشی از تعطیلات تابستان را در کنار پدربزرگ و مادربزرگش در شهر بوفالو می‌گذراند. از زمانی که بچه کوچک بود، در کنار آنها کار می‌کرد و یاد می‌گرفت که میوه‌ها و سبزیجات را کنسرو کند و مربا بپزد. این فعالیت‌هایی که نیازمند مهارت بودند، بعدها در زندگی او نقش مهمی ایفا کردند. مارتا، از بسیاری از مهارت‌های خانه‌داری که امروزه استفاده می‌کند، به پدربزرگ و مادربزرگش مدیون است. علاوه بر انجام کارهای خانه و باغبانی، او درس می‌خواند و به مطالعه علاقه‌مند بود.

دوران تحصیل و ازدواج مارتا هلن کستیرا

هنگام تحصیل در دبیرستان، او تصمیم گرفت به New York برود و در آنجا کار کند تا بتواند هزینه‌های تحصیل خود را تأمین کند. در سال ۱۹۶۱، مارتا با اندی استورت ازدواج کرد، اما هر دوی آنها توان مالی مناسبی نداشتند. بنابراین، مارتا و اندی با همکاری یکدیگر، خانه‌ی کوچک خود را تعمیر و آن را به شکلی زیبا تزئین کردند. این اقدام، نخستین تجربه مارتا در زمینه دکوراسیون بود.

مارتا هلن کستیرا در شهر West Port خانه‌ای داشت. او شخصاً به مرمت و دکوراسیون خانه می‌پرداخت و با کمک همسرش، حیاط خانه را با درختان میوه، بوته‌های توت، سبزیجات و گل‌ها آراستند.

تصمیمی مهم و اولین تجربه در مشاغل خانگی

در طول بازسازی خانه، Martha تصمیم گرفت با تهیه و تدارک غذاهای خانگی درآمد کسب کند. او از انجام کارهای خانه داری لذت می‌برد و تجربیاتش را در این زمینه به کار بگیرد. ابتدا با چاپ آگهی در روزنامه‌های محلی فعالیت خود را شروع کرد. اولین کار او، تهیه غذا برای یک جشن عروسی کوچک بود. سپس با توصیه‌ها و نظرات مثبت مشتریان، فعالیتش در برگزاری جشن‌های عروسی رواج یافت. در همین زمان، همسر Martha به صورت مجزا یک شرکت کوچک را تأسیس کرد و مهمانان ناشران، ویراستاران و شخصیت‌های برجسته شهر را به معرفی شرکت دعوت کرد.

آغاز شهرت مارتا هلن کستیرا و نوشتن کتابش

با توجه به تدارک مفصل و هنر پذیرایی مارتا، او توانست توجه مهمانان را جلب کند. این باعث شد که ناشران به او پیشنهاد نوشتن کتابی درباره پذیرایی و تدارک غذا بدهند. مارتا کتابی به نام “پذیرایی کردن” نوشت که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد و تا به امروز همچنان بین کتاب‌های مشابه برترین فروش را دارد. او بعدها دو کتاب دیگر نیز منتشر کرد که هر دو با استقبال بی‌نظیری روبرو شدند.

ورود مارتا هلن کستیرا به یک برنامه تلویزیونی

با تلاش فراوان، مارتا به عنوان میزبان یک جشن ویژه شکرگزاری در یک شبکه تلویزیونی شهرت یافت. او در این حرفه با دوستان و دشمنان زیادی روبرو شد، اما هیچکس نتوانست او را متوقف کند. از آن زمان به بعد، او به عنوان یک متخصص فنون خانه داری فعالیت کرده و کتاب‌های زیادی نوشته و سخنرانی‌های بسیاری انجام داده است. امروزه، مارتا هلن کاستیرا معروف به مارتا استوارت، به عنوان یک بانوی خانه دار ثروتمند، شهرت و شناخت زیادی در آمریکا دارد.

پولدار شدن در خانه

جدایی مارتا هلن کستیرا از همسرش

در حین موفقیت‌های خود، مارتا از همسرش جدا شد و این اتفاق سبب رنج او شد. با این حال، او برای فرار از درد جدایی، با سخت کوشی خود را مشغول کرد و خانه‌های دیگری را بازسازی و دکورسازی کرد. هدف اصلی او در انجام این کارها، انتشار یک مجله مشابه کتابش بود. او می‌خواست یک مجله را منتشر کند که به مردم نشان دهد چگونه میهمانان را پذیرایی کنند و چگونه یک خانه باید تزئین شود.

البته خوب میدانیم که مشابه مارتا هلن کستیرا، در کشورمان کم نیستند، اما ناشناخته اند و فرصتی برای شناخته شدن مثل مارتا برایشان فراهم نبوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا