چطور سیاوش قمیشی و امیر تتلو با هم همکاری کردند؟

انتشار ترک خاطره‌انگیز «فرنگیس» -نسخه‌ی ‌AI- با صدای امیرتتلو، استقبال کاربران فضای مجازی را در پی داشت. کاربرانِ هوش مصنوعی پیش از این با تولید‌ ترک‌های جدیدی از هنرمندان فقید، هایده و مهستی توجه مخاطبان موسیقی را به خود جلب کرده بودند.

به گزارش پارسینه، امیر تتلو قبلا ضمن اجرایِ زنده‌یِ تعداد زیادی از آثار استاد سیاوش قمیشی از جمله «فرنگیس»، «قصه‌ی گل و تکرگ»، «غروب» و «روز برفی»، برای همکاری با وی ابراز علاقه کرده بود. گفتنی‌ست نسخه‌یِ رسمیِ شنیده‌شده‌ترین اثر سیاوش قمیشی، سال ۱۳۵۹ در لس‌آنجلس تولید شد و در قالب آلبوم «خواب بارون» توسط توسط کمپانی «پارس ویدئو» به دست مخاطبان رسید.

فرنگیس در زمان انتشار اگرچه به اندازه‌ی کافی شنیده نشد اما به مرور جایگاه بی‌نظیر خود را در حافظه‌ی مردم پیدا کرد و به یکی از مهم‌ترین آثار در تاریخِ موسیقیِ لس‌آنجلسی تبدیل شد. سیاوش قمیشی سال ۱۳۹۰ در‌ مصاحبه با صدای آمریکا گفته بود،‌ قصه‌‌ی فرنگیس و ملودی جاودانه‌ی آن برگرفته از یک ماجرای واقعی‌ست.

لازم به ذکر است که نسخه‌ی‌ اولیه‌ و کمتر شنیده‌شده‌ی فرنگیس‌، در دهه‌ی پنجاه به کمک یک ضبط صوت تولید شد. این نسخه‌ بعدها در قالب تنها آلبومِ غیررسمی سیاوش قمیشی -عروسک شب- در دسترس قرار گرفت.

منبع: بیلبورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا