چه کسانی بهتر است با هواپیما سفر کنند؟

سفر با هواپیما یکی از راه‌های سریع و راحت برای انتقال بین شهرها و کشورهای مختلف است. اما آیا همه می‌توانند از این وسیله نقلیه استفاده کنند؟ چه کسانی بهتر است با هواپیما سفر کنند؟

به گزارش پارسینه پلاس به نقل از دیجیاتو، سفر با هواپیما یکی از راه‌های سریع و راحت برای انتقال بین شهرها و کشورهای مختلف است. اما آیا همه می‌توانند از این وسیله نقلیه استفاده کنند؟ چه کسانی بهتر است با هواپیما سفر کنند؟

۱) افراد با زمان محدود

به طور کلی، سفر با هواپیما برای افرادی که دارای زمان محدود هستند، مناسب است. اگر شما قصد دارید در مدت زمان کوتاه به مقصد خود برسید، سفر با هواپیما گزینه‌ای ایده آل است. به عنوان مثال، اگر شما مسافرت کاری دارید و نمی‌خواهید زمان زیادی را در راه صرف کنید یا اگر قصد دارید در تعطیلات خود به چندین شهر یا کشور مختلف سفر کنید، سفر با هواپیما به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشترین بهره‌وری را از زمان کم داشته باشید.

اگر شما بخواهید از تهران به استانبول بروید، با هواپیما کمتر از ۳ ساعت زمان نیاز دارید، در حالی که از راه زمینی حدود ۳۰ ساعت در راه هستید.

۲) اگر سفری ایمن می‌خواهید

سفر با هواپیما یکی از امن‌ترین روش‌های حمل و نقل در جهان است. آمار نشان می‌دهد که احتمال وقوع حادثه در سفر با هواپیما بسیار پایین‌تر از سفر با خودرو یا قطار است. علاوه بر این، سفر با هواپیما با حال خوب همراه است. شما می‌توانید با لباس مناسب و با حضور زودتر در فرودگاه، انرژی مثبتی به دیگران منتقل کنید. همچنین، می‌توانید در هواپیما از خدمات مختلف مثل منوی خوش طعم، فضای راحت و تفریحات جذاب دیگر بهره ببرید.

۳) در جهان بگردید

سفر با هواپیما فرصت خوبی است برای آشنایی با فرهنگ‌ها و مکان‌های مختلف. شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما و سفر به کشورهای دوردست، از طبیعت زیبا، تاریخ جذاب و آداب و رسوم متنوع آن‌ها لذت ببرید. همچنین، شما می‌توانید با افراد مختلف از جنسیت‌ها، ملیت‌ها و اعتقادات متفاوت آشنا شوید و با آن‌ها تبادل نظر کنید. سفر با هواپیما به شما کمک می‌کند تا دیدگاه خود را گسترش دهید و از جهان بیشتر بدانید.

۴) اگر دنبال رفاه هستید

سفر با هواپیما راحت تر از سفر با وسایل نقلیه زمینی است. شما می توانید در صندلی های نرم و راحت هواپیما بنشینید، به موسیقی گوش دهید، فیلم ببینید، کتاب بخوانید یا حتی بخوابید. همچنین، شما نگران ترافیک، جاده‌های بد و حوادث رانندگی نخواهید بود. در هواپیما می‌توانید فقط به لذت بردن از سفر خود فکر کنید.

* بنابراین اگر شما دوست دارید سفر خود را سریع، راحت، لوکس و امن انجام دهید، سفر با هواپیما را پیشنهاد می‌کنیم.

معایب اندک سفر با هواپیما

بدیهی است که در هر روش سفر چه هوایی و چه زمینی نواقص انگشت شماری وجود داشته باشد. در سفر با هواپیما نیز مواردی به چشم می‌خورد که نمی‌توان آن‌ها را معایب نامید اما در هر صورت اتفاقات ناخوشایندی هستند که قبل از خرید بلیط هواپیما باید آن‌ها را بدانید.

کیپ شدن گوش

کیپ شدن گوش در هواپیما یکی از مشکلات رایج مسافران هوایی است که می‌تواند باعث درد، ناراحتی و کاهش شنوایی شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که فشار هوا در گوش میانی و خارجی با هم تعادل نداشته باشند.

برای جلوگیری از کیپ شدن گوش در هواپیما، باید موارد زیر را امتحان کنید:

بلعیدن: زمانی که چیزی را می‌خورید عضلات حلق و گلو حرکت می‌کند. می‌توانید آب بخورید، آدامس بجوید یا آب نباتی را میک بزنید.

قطره گوش: قطره‌های گوش مخصوص مسافران هوایی می‌توانند به کاهش التهاب و بهبود جریان هوا در گوش کمک کنند. این قطره‌ها را می‌توانید قبل از پرواز و در طول پرواز به صورت دستور پزشک استفاده کنید.

دارو: داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مثل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن می‌توانند به کاهش کیپ شدن گوش کمک کند. داروهای خوراکی تحت نظارت پزشک باید مصرف شوند.

برخلاف عقاید رایج، استفاده از پنبه برای جلوگیری از کیپ شدن گوش در هواپیما مناسب نیست. این کار باعث محبوس شدن هوای فضای گوش میانی می‌شود.

هزینه بلیط هواپیما

یکی از عوامل محدود کننده‌ی سفر با هواپیما هزینه بالای آن است. بسته به مقصد و زمان سفر، قیمت بلیط هواپیما ممکن است بسیار گران باشد و نتوانید آن را تامین کنید. البته، شما می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف مثل خرید بلیط در زمان‌های کم گردشگر، استفاده از موتور جستجو سفر و انتخاب نوع هواپیما و کلاس مناسب، هزینه سفر خود را کاهش دهید.

البته سفر با هواپیما ممکن است در نگاه اول گران تر از سفر با وسایل نقلیه زمینی به نظر برسد، اما اگر به هزینه‌های جانبی نظر داشته باشید، متوجه خواهید شد که سفر با هواپیما اقتصادی‌تر است. برای مثال، شما در سفر با هواپیما نیاز به هزینه‌های غذا، اقامتگاه، پارکینگ و غیره نخواهید داشت. همچنین، شما می‌توانید با خرید بلیط‌های چارتر یا لحظه آخری، قیمت مناسب‌تری را پیدا کنید.

تأخیر در پرواز

گاهی اوقات ممکن است پرواز شما به دلایل مختلف مثل شرایط جوی نامساعد، خرابی فنی، یا تغییر برنامه شرکت هواپیمایی تأخیر داشته باشد. این تأخیر ممکن است باعث شود شما قسمت‌هایی از برنامه خود را از دست بدهید یا در فرودگاه زمان زیادی را صبر کنید. برای جلوگیری از این مشکل، شما می‌توانید قبل از خرید بلیط هواپیما، نظرات دیگر مسافران را درباره‌ی شرکت هواپیمایی مورد نظر خود بخوانید و شرکت‌های با سابقه تأخیر زیاد را انتخاب نکنید.

به این ترتیب، سفر با هواپیما یک تجربه جذاب، لذت‌بخش و سودمند است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن برای سفرهای خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا