این ۵ اشتباهو موقع رژلب زدن انجام نده!

رژلب یکی از محبوب‌ترین خریدهای خانم‌هاست. رنگ‌های مختلف، جنس متفاوت، برندهای گوناگون، طعم‌های دلنشین! همه‌ی اینها با هم باعث می‌شود در کیف آرایش یک خانم تعداد زیادی رژلب ببینید! اما در اینکه آیا همه‌ی خانم‌ها ترفندهای درست رژلب زدن را بلد هستند یا نه شک داریم!

رژلب یکی از محبوب‌ترین خریدهای خانم‌هاست. رنگ‌های مختلف، جنس متفاوت، برندهای گوناگون، طعم‌های دلنشین! همه‌ی اینها با هم باعث می‌شود در کیف آرایش یک خانم تعداد زیادی رژلب ببینید! اما در اینکه آیا همه‌ی خانم‌ها ترفندهای درست رژلب زدن را بلد هستند یا نه شک داریم!

رژلب زدن مثل نقاشی و طراحی کار سختی نیست، اما کار دقیقی است! باید جوری این کار را انجام بدهید که باعث زیباتر به نظر رسیدن لب شما بشود نه اینکه زیبایی لبتان را هم بگیرد!

در مقاله‌ی پیش رو، ۵ اشتباه هنگام رژلب زدن را با هم می‌خوانیم.

  • مرطوب نکردن لب

لب‌ها خیلی راحت خشک می‌شوند. و اگر به آن توجه نکنید می‌بینید خیلی راحت نشسته‌اید و پوست‌های خشک شده‌ی لبتان را می‌کنید! چه اتفاقی می‌افتد؟ لب شما زخم می‌شود، به همین سادگی!

تامین رطوبت لب با بزاق دهان صورت نمی‌گیرد، یعنی خیال نکنید اگر با زبانتان لب را خیس کنید یعنی رطوبت دارد بلکه باید از بالم لب که وظیفه‌ی رطوبت رسانی و نرم کنندگی دارد مرتب استفاده کنید.

اگر لبتان خشک باشد و رطوبت کافی نداشته باشد رژلب روی آن تکه تکه خواهد شد و خشکی لب هم بیشتر به چشم می‌آید. پس قبل از رژلب زدن حتما بالم لب بزنید.

  • چند لایه رژ مایع زدن

رژلب‌های مایع در دو مدل براق و مات موجود هستند. اگر رژ مایع براق را چند بار هی روی هم بزنید باعث ایجاد چسبندگی زیاد می‌شود. پس این کار ممنوع است. رژ مایع مات را هم اگر پی دی پی روی هم بزنید باعث ایجاد یک لایه‌ی سفت روی لب می‌شود که احساس سنگینی برای لبتان به وجود می‌آورد. پس فقط یک دور رژ‌لب مایع بزنید و والسلام!

  • استفاده نکردن از خط لب

نقش خط لب کشیدن مثل طراحی قبل از رنگ آمیزی است! باید خطوط مشخص شود تا بدانید کجاها نیاز به رنگ بخشی دارند! پس حتما چه از رژلب جامد استفاده می‌کنید، چه از رژلب مایع حتما قبل از این کار با خط لب محدوده‌ی لبتان را مشخص کنید. این کار هم باعث می‌شود یک رژلب مرتب داشته باشید و هم اینکه جلوی پخش شدن رژلب را می‌گیرد. رنگی که برای خط لب انتخاب می‌کنید حتما از طیف رنگ رژلب باشد.

  • خارج از محدوده‌ی لب رژ زدن!

اگر لب‌های باریکی دارید و فکر می‌کنید با پهن‌تر رژلب زدن به زیبایی و تغییر فرم لب‌هایتان کمک می‌کنید کاملا در اشتباهید! این مدل لب خیلی غیرطبیعی و مصنوعی به نظر می‌رسد و اصلا زیبایی ندارد. پس دور این کار را حتما خط بکشید.

  • رنگ ناهماهنگ با پوست و آرایش

رنگ رژلب باید حتما با پوست شما و بقیه‌ی آرایشتان همخوانی داشته باشد. نمی‌شود رژلب بنفش بزنید و رژگونه‌ی صورتی! تعادل در استفاده از رنگ‌ها اهمیت بالایی دارد. بعضی رنگ‌ها لب‌های شما را باریک‌تر و بعضی پهن‌تر نشان می‌دهند. حتما این مورد را درنظر بگیرید و بعد اقدام به خرید و استفاده از رژلب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا